وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این که از فعالیت‌های فرهنگی بین المللی با حصور نیروهای جوان و انقلابی حمایت به‌عمل می آید، گفت: هیچ بهانه‌ای برای عدم تحول در سازمان فرهنگ و ارتباطات نداریم.

فعالیت‌های فرهنگی جهانی با حضور نیروهای جوان و انقلابی حمایت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال انسجام بخشی برنامه های فرهنگی در دولت هستیم و باید حوزه فعالیت های فرهنگی بین المللی را با حضور نیروهای جوان و انقلابی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ابراهیمی ترکمان با ۱۲ میلیون یورو این سازمان را اداره می کرد و حالا باید با چهار میلیون یورو اداره کنیم، با وجود این عذری نداریم که در وضعیت فعلی بمانیم و باید این سازمان را ارتقا دهیم.
اسماعیلی افزود: من به عنوان مسئول اصلی این موضوع با همه قدرت پشت برنامه های تحولی حجت الاسلام ایمانی پور هستم.

همه ما سرباز رهبر انقلاب هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی داشت هفته بسیج و بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و شهدای فعالیت های علمی به روح شهدای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درود فرستاد و گفت: آقای ابراهیمی ترکمان در این دوره سخت تحریم ها تلاش کرد و من راضی نبودم قبل از پایان یافتن ماموریت سه ساله خود، این سازمان را ترک کند. از روز اول که به وزارت فرهنگ آمدم وی با اصرار تقاضا کرد و من مجبور به تمکین شدم.  
اسماعیلی ادامه داد: آقای ابراهیمی ترکمان کارهای زیادی انجام داد و من همیشه در مورد این سازمان و سایر بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه معتقد به تکریم از فعالیت ها هستم. چون همه ما سرباز رهبر انقلاب هستیم و هر کس کاری را انجام داده، ‌ همچون مسابقه دو امدادی، همه عزیزان، مسیر را با یک نیت انقلابی به پیش برده اند.  
وی افزود: البته از آقای ابراهیمی به دلیل این تلاش ها تشکر می کنم و از ظرفیت های وی در بخش های دیگر استفاده می کنیم و آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز از من خواست تا تشکر ویژه ایشان را به آقای ابراهیمی ابلاغ کنم. آقای ابراهیمی ترکمان به عنوان مشاور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهند کرد تا در جایگاهی تاثیرگذار در دولت دعوت به همکاری شوند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ آبان) از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد تا برای تحقق برنامه‌هایی چون استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور،  پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن، هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،  توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­ ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های فرهنگی کشور و  وزارت­خانه تلاش کند.

ایمانی‌پور متولد سال ۴۳ و دارای تحصیلات عالی حوزوی است،  در سوابق او می‌توان به تدریس و تحقیق در زمینه حقوق و کلام، مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک، تالیف و ترجمه مقالات متعدد در مجلات داخلی و خارجی، تألیف کتاب‌های رساله فی الغنا، شبهات قرآنی و نقد نظریه اقتباس و در مسئولیت اجرایی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و آلمان، مدیر کلی فرهنگی اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی و آلمانی تسلط دارد، طی سال های ۷۴ و ۷۵ قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت بوده، مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۷۷ – ۱۳۸۲)، رایزن فرهنگی در مسکو (۱۳۸۲ – ۱۳۸۶)، معاون توسعۀ روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۸۶ – ۱۳۹۱)، رایزن فرهنگی در برلین(۱۳۹۱ – ۱۳۹۵) و طی سال های ۹۵ تا ۹۸ دستیار ارشد رییس (معاون پژوهشی) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.