وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توجه ویژه به گسترش فعالیت‌های فرهنگی ایران و کشورهای همسایه، بر توسعه و تعمیق روابط تهران اسلام‌آباد تاکید کرد.

وزیر فرهنگ بر گسترش روابط فرهنگی تهران- اسلام‌آباد تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز در دیدار با سفیر پاکستان در تهران، با اشاره به سابقه تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و پاکستان گفت: دو کشور در این زمینه ها اشتراکات بسیار دارند و بسیاری مشاهیر فرهنگی ما در منطقه هایی از پاکستان فعالیت های فرهنگی داشته اند.

حس برادری و دوستی مردم ایران با مردم پاکستان  

وی ادامه داد: ایرانیان همواره نسبت به مردم پاکستان حس برادری و دوستی داشته و در طول یک قرن اخیر بزرگان پاکستان از جمله اقبال لاهوری در ایران مورد توجه بوده اند و در مدارس ما شعرهای این شاعر بزرگ را زمزمه می کنند. مردم ایران با شخصیت های مهم پاکستان آشنا هستند و به اندیشمندان و نخبگان پاکستانی توجه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه به آشنایی با فرهنگ و هنر کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از شخصیت‌های پاکستانی در رشته‌های مختلف علوم انسانی در کشور ایران مورد توجه بوده اند و پاکستان امروز برغم همه مشکلات منطقه توانسته علاوه بر مسائل سیاسی و اقتصادی، موضوعات علمی خود را نیز به خوبی پیش ببرد.

تاکید بر توسعه روابط فرهنگی و هنری

اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی و علاقه فرهنگی که میان دو کشور وجود دارد، لازم است روابط فرهنگی در حوزه های مختلف هنری مانند سینما، موسیقی و ... گسترش یابد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به گسترش فعالیت های فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه است.

وزیر فرهنگ بر گسترش روابط فرهنگی تهران- اسلام‌آباد تاکید کرد

اسماعیلی بر ضرورت نشست مشترک وزرای فرهنگ دو کشور با هدف انعقاد تفاهم نامه برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: هر چقدر تلاش کنیم مردم دو کشور ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند، منجر به توسعه فعالیت‌های فرهنگی مناسب و خوب بین ایران و پاکستان خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: می‌توان هفته‌های فرهنگی و ایجاد خواهرخواندگی های جدید بین شهرهای بزرگ دو کشور منعقد و آن را گسترش داد.

تاکید سفیر پاکستان بر همکاری های فرهنگی وهنری

در این دیدار سفیر پاکستان در تهران گفت: ایران و پاکستان دارای قرابت های فرهنگی و تمدنی بسیاری هستند. هشتصد سال است که زبان رسمی ما در جنوب آسیا فارسی بوده و معماری و زبان دو ملت به یکدیگر نزدیک است.

رحیم قریشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر همکاری های سینمایی، فرهنگی و هنری بین دو کشور تاکید کرد.

تاکید بر ساخت فیلم مشترک از شخصیت ها و قهرمانان دوکشور

وی گفت: دو کشور در طرح‌های مشترک سینمایی می‌توانند بر اساس شخصیت های قهرمان دو کشور فیلم و سریال بسازند و آن را به مخاطبان خود عرضه کنند.  

وزیر فرهنگ دولت سیزدهم درک عمیقی از فرهنگ دارد

سفیر پاکستان در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه «اگر دانش در ثریا هم باشد مردمی از ایران به آن دست می‌یابند» گفت: بسیار افتخار می‌کنیم وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده که درک عمیق از فرهنگ دارد و ما علاقه‌مند به گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری هفته‌های فرهنگی، خواهرخواندگی های میان شهرهای بزرگ دو کشور و ... هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.