گردهمایی ۴۵۰ نفر از فعالان قرآنی کشور در قالب سی و سومین نشست سراسری روسای ادارات امور قرآنی سراسر کشور، نشست رؤسای هیأتهای اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استانها و اجلاسیه مدرسین نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین امروز جمعه در مشهد پایان یافت.

گردهمایی مسوولان و مدرسان قرآنی کشور در مشهد پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن کشور در تشریح روند برگزاری این گردهمایی گفت: نشست یاد شده سه شنبه گذشته در مشهد آغاز شد و در مجموع ۶۰ نفر شامل روسای ادارات قرآنی استانها به همراه روسای هیاتهای اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور در این نشست چهار روزه شرکت داشتند.

سید مجتبی عظیمی نژاد افزود: حدود ۴۰۰ نفر نیز در قالب اجلاسیه مدرسین نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین در این نشست سراسری قرآنی شرکت کردند.

وی ادامه داد: این نشست با هدف بررسی طرح رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت، تشریح آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات و نحوه هزینه‌کرد آنها، تبیین وضعیت کلی طرحهای قرآنی سال جاری و میزان پیشرفت آنها و تشریح موضوع نظارت و ارزشیابی استانها برگزار شد.

همچنین در اختتامیه این گردهمایی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی به تشریح نحوه رسالت پیامبر (ص) پرداخت و گفت: آیات قرآن را بدون توجه به رنج های مردم و مخاطب نمی توان به مردم رساند.

حسن رحیم پور افزود:برای انتقال مفاهیم قرآنی باید رنج های مردم را شناخت و انتقال دهنده پیام قرآن باید با رنج های تک تک مردم رنج و بار رنج همگان را به دوش بکشد و این گونه مردم می پذیرند پیامبر، شاعر و ساحر و متقلب نیست و در پی ابلاغ رسالت است.

وی در تشریح دیگر ویژگی پیامبر مکرم اسلام افزود: پیامبر برای نجات بشر نه این که غصه بخورد بلکه حرص می زند و مطابق آیات قرآن، پیامبر فردی است که با درک رنج تک تک مردم برای انتقال قرآن و انجام رسالت خود و نسبت به سعادت مردم و حقوق آنها حریص است و برای انجام وظایف خود در این خصوص شب و روز نمی شناسد.    

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.