رییس جمهوری با تأکید بر اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، گفت: نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه‌ها در بخش‌های مختلف کشور و به تناسب ظرفیت‌ها و نیازها مشکلات اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق کاهش یابد.

رییس جمهوری: محور کار دولت در پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ براساس عدالت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به دغدغه‌های مردم سه استان شمالی کشور اشاره کرد و دامه داد که حتماً برای رفع مشکلات استان‌های گلستان، مازندران و گیلان راهکارهایی کوتاه مدت و میان‌مدت دنبال خواهد شد.

رییس جمهوری لایحه بودجه را مهمترین سند مالی کشور در سال عنوان کرد و به مراحل نهایی تدوین آن برای سال ۱۴۰۱ پرداخت و توضیح داد که  این سند مالی طی چند روز آینده، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد که در آن اصلاح ساختار بودجه که مورد تأکید، رهبر معظم انقلاب بوده، مورد توجه قرار گرفته است.

رییس جمهوری یادآورشد که رشد اقتصادی، افزایش تولید، افزایش اشتغال و فقرزدایی از ویژگی‌های مهم این لایحه است.

دکتر رئیسی بر متحول شدن نظام بودجه‌نویسی در کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: در این لایحه ساختار بودجه به گونه‌ای تنظیم شده است که نقش استان‌ها و اختیارات استانداران روشن‌تر خواهد شد. سهم قابل توجهی به لحاظ خلق ثروت برای وزارتخانه‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس جمهوری به عدالت توزیعی در نظام بودجه‌ریزی کشور اشاره کرد و ادامه داد که ما باید براساس سند آمایش سرزمینی حرکت کنیم و سازمان برنامه و بودجه نیز بر همین اساس در حال عادلانه کردن ساختارهای بودجه‌ریزی در کشور است.

آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، توضیح داد که نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه‌ها در بخش‌های محتلف کشور و به تناسب ظرفیت‌ها و نیازها مشکلات اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق ریشه‌کن شود.

رییس جمهوری همچنین به درخواست تشکیل کارگروه برای رفع موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی در ۳ استان حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت که تشکیل کارگروه‌های مطرح شده در هر استان و حتی به صورت مشترک بسیار مهم و لازم است و استانداران هر سه استان اقدام نمایند.

دکتر رئیسی در مورد مشکل پسماند در استان‌های شمالی نیز افزود که  لازم است برای رفع مشکل پسماندها مدیریت مستقلی ایجاد گردد که همه مسایل مرتبط با پسماند را بررسی و دنبال کند.

رئیس جمهوری با مهم دانستن نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور بویژه مناطق شمالی با توجه به جاذبه‌های طبیعی این استان‌ها، گفت: در بسیاری از موارد به دلیل اینکه درست از نعمت‌های الهی استفاده نمی‌شود این نعمت‌ها تبدیل به نقمت می‌شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین یکی از راه‌های حل کسری بودجه را مولدسازی یا فروش دارایی‌های مازاد دولت دانست و از وزیران و مدیران دولتی خواست با جدیت و تلاش مستمر در این زمینه عمل کنند.

بر اساس این گزارش ،‌ نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران همچنین پیش از سخنان رییس جمهوری هر یک جداگانه با اشاره به ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان‌های یاد شده، دغدغه‌های خود را در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و ایجاد فرصت‌های مناسب برای حمایت از منابع طبیعی و کشاورزی از دیگر نکاتی بود که نمایندگان در این جلسه به آنها اشاره کردند.

استانداران گلستان، گیلان و مازندران نیز در این جلسه با استقبال از راهکار پیشنهادی دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استانداران اظهار امیدواری کردند با همفکری نمایندگان مجلس بتوانند بر مشکلات استان‌های خود فائق آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.