سفرهای استانی دولت سیزدهم به جزء جدانشدنی فعالیت مسوولان تبدیل شده به نحوی که هر هفته با حضور در استان‌های مختلف ضمن اطلاع از آخرین وضعیت و مشکلات، پیگیر امور هستند تا باری از دوش مردم بردارند، رسمی که هفته های قبل نیز به جا آورده شد.

طرح مشکلات از مردم، پیگیری از مسوولان/دولت همچنان پای کار است

به گزارش قدس آنلاین، در هفته اول آذرماه استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، قزوین، فارس،  بوشهر، خراسان شمالی،  آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کاشان، خراسان جنوبی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، البرز، هرمزگان، یزد، مازندران و گلستان مقصد دولتمردان بود، مسوولان در این سفرها تلاش کردند تا چالش‌های هر منطقه را رصد کرده و دستورات لازم را صادر کنند و برخی مسائل را هم به جلسه هیات دولت منتقل کنند تا روند بررسی و رفع مشکلات تسریع شود.

از مهمترین موضوعاتی که در سفرهای هفته گذشته به آنها پرداخته شد می توان به افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان، معارفه استاندار جدید کردستان، رونمایی از استارت تولید داخل خودروهای فیدلیتی، تارا و شاهین در شرکت ایسکرا اتو الکتریک کاشان، تحویل پنج میلیون دز واکسن کرونا رازی کووپارس به وزارت بهداشت و افتتاح مرکز مانیتورینگ اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به عنوان نخستین مرکز پایش هوشمند حفاظت محیط زیست کشور اشاره کرد.

در این گزارش برخی از مهمترین اقدامات مسوولان در سفر به استان های مختلف در بازه زمانی ۲۹ آبان ماه تا پنجم آذرماه تشریح می شود:

سفرهای این هفته با سفر سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین به استان سمنان آغاز شد، وی با حضور در آیین آغاز رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیج استان سمنان در میدان صبحگاه ستاد سپاه قائم(عج) و با رمز «یا امام حسین عسکری(ع)» فرمان آغاز این رزمایش را صادر کرد، رزمایشی که در آن ۵۷ هزار جهادگر بسیجی در قالب پنج هزار و ۲۰۰ گروه جهادی نماد آمادگی بسیج در خدمت رسانی به مردم را به نمایش گذاشتند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم همانند هفته های قبل با شرکت در نشست برخط با مدیر عامل آبفای خوزستان به بررسی آخرین وضعیت طرح های شرکت آب و فاضلاب خوزستان و اهواز پرداخت و دستورات لازم را برای حل موانع صادر کرد.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهوری هم با حضور در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، دفتر مرکزی مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران را صادر و بر این مطلب تاکید کرد که حوزه های علمیه باید پاسخگوی شبهات ایجاد شده توسط برخی گروه ها در بین جوانان باشند.

در روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه تنها یک سفر انجام شد و آن هم سفر علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به دعوت نماینده بافت، رابر و ارزوییه در قوه مقننه برای بررسی زیرساخت های شهرستان‌های بافت، رابُر و اُرزوییه به کرمان بود که وی ضمن بازدید از محورهای ارتباطی، زیرساخت های مخابراتی، بررسی مشکلات زمین های مردم، دیدار با شهرداران و دهیاران و نشست جمع بندی در شهرستان بافت اظهار امیدواری کرد در بخش قانونگذاری بتوان بخشی از مشکلات مردم را رفع کرد.

اول آذرماه نیز در ادامه سفرهای استانی مسوولان،  سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان با هدف پیگیری مقدمات و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد به شهر جدید رامشار در شمال سیستان و بلوچستان به زاهدان رفت.

وی در این سفر اعلام کرد که هم‌اینک میزان مبادلات  مرزی شرق کشور به افغانستان و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار است که در نظر داریم سقف مبادلات تجاری را به پنج میلیارد دلار در سال برسانیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما در حال تدوین سند جامع منطقه آزاد سیستان هستیم و بعد از اتمام طرح جامع به توسعه زیرساخت‌ها می‌پردازیم.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در روز بارانی اول آذرماه به منظور شرکت در آیین تکریم بهمن مرادنیا و معارفه اسماعیل زارعی‌کوشا استانداران سابق و جدید کردستان به سنندج سفر کرد و در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین تلاش‌های دولت بر توسعه استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی متمرکز است که کردستان با وجود مرز، منطقه آزاد، طبیعت بکر و زیبا و به ویژه و مردم خوب، پرتلاش و وفادار آن از جمله آنهاست.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش می کنیم مشکلات کردستان در بخش های مختلف، از جمله مشکل آب شرب سنندج و ادامه کریدور شمال جنوب و دیگر پروژه‌های مهم استان را پیگیری کرده و برای توسعه استان با تمام توان گام برمی‌داریم.

از دیگر سفرهای روز دوشنبه مسوولان و سخنان آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش هادیان سیاسی نیروهای مسلح استان قزوین: دشمنان نظام به دنبال نهادینه کردن ناامیدی و یاس در جامعه هستند تا با فریب افکار عمومی و ناکارآمد نشان دادن نظام به اهداف شوم خود دست یابند.

مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در زنجان: طی ۶ سال گذشته ۷۶۲ باب کتابخانه به جمع کتابخانه های کشور اضافه شده است و با ساخت این کتابخانه ها ۲۱۴ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه ای کشور افزوده شد.  

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان مُهر در جنوب استان فارس و بازدید از پالایشگاه استحصال اتان و نیروگاه پالایشگاه پارسیان و پالایشگاه بنزین: روند احداث ورزشگاه شهدای صنعت نفت و پالایشگاه بنزین در این شهرستان شتاب می گیرد.

سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با خانواده های شهیدان سید سجاد حسینی، سید حسن و سید حسین بقایی نژاد و ایرج حسین زاده در رودبار: مسوولان با خدمت صادقانه به مردم، راه شهدا را ادامه دهند زیرا شهدا ضامن امنیت انقلاب و نظام اسلامی هستند.

دوم آذرماه هم روز پرکاری برای مسوولان بود، در این روز فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با امام جمعه بوشهر شرکت کرد، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور به شهرستان لامرد فارس سفر کرد، سرهنگ سید نورالدین حسینی فرمانده یگان حفاظت گمرکات کشور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان از ۲ گمرک مرزی میلک و میرجاوه این استان دیدن کرد و حسین قدیانی مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به خراسان شمالی به مناسبت هفته بسیج در اجتماع بزرگ دانشجویان انقلابی (مسئله محور) و جشنواره جهادگران علم و فناوری حضور یافت.

ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کرد،  خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به منظور بازدید از طرح های راهسازی سفری به میاندوآب در آذربایجان غربی داشت،  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در نشست مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در مشهد حضور یافت.

حضور علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از استارت تولید داخل خودروهای فیدلیتی، تارا و شاهین در شرکت ایسکرا اتو الکتریک کاشان، شرکت دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین معارفه فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار و حضور مسعود منصور معاون وزیر جهادی کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آیین افتتاح بند سنگی خاکی شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب نیسیان در دهستان برزاوند اردستان، از دیگر برنامه های مسوولان در روز دوم آذرماه بود.

برخی از مهمترین سخنان مسوولان در روز دوم آذرماه:

در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌شود در راستای توانایی و قوی کردن رسانه‌ها بویژه در مقیاس محلی و استانی به قدر کفایت عمل شود و وضعیت رسانه ها هیچ وقت عالی نخواهد بود اما می‌توان این انتظار و برنامه ریزی را داشت که بالنده‌تر، بهتر،  پویا و غنی تر حرکت رو به جلو داشته باشد.

 محدودیت‌های ارزی مسائل و مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کاغذ ایجاد کرده است.

طرح هادی بیش از سه هزار و ۷۰۰ روستای کشور در این بنیاد تهیه و بازنگری شده است، بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتا از سوی افراد غیربومی‌ مطرح می‌شود اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد.

 توجه ویژه به آموزش های کارکنان، اعطای کد اختصاصی مامورین یگان حفاظت، شناسایی و اقدام جهت کارت ضابطین قضایی، طراحی و تعویض لباس فرم در قالب جدید و رتبه بندی مشاغل از مهمترین برنامه‌های سال جاری یگان حفاظت گمرکات کشور است که امید است با همکاری سایر مدیران گمرک ایران گام های موثری در بهبود وضعیت یگان‌های حفاظت گمرکات کشور برداشته شود.

یافته های علوم غربی دچار تغییرات زیادی هستند و اگر می خواهیم به تمدن اسلامی برسیم باید مرزبندی علوم اسلامی و غربی مشخص شود.  تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب ها در تمدن سازی است و "شعار نه شرقی نه غربی" این تفاوت را به خوبی مشخص و رویکرد انقلاب ایران را نمایان می کند.

 در عصر کرونا اقدامات مقابله‌ای خوبی انجام شد که اثرگذار بود، یکی از اهداف دولت سیزدهم افزایش بهره‌وری در حوزه بهداشت و درمان است که با بهره‌گیری از تجارب مقابله با کرونا دنبال می‌شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تلاش است تا تمام پژوهش‌های انجام شده را عملیاتی کند تا شاهد افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

۷۰ درصد کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی به صورت چهار خطه به اتمام رسیده‌ است و بخش باقیمانده این مسیر ترانزیتی در حوزه این استان نیز از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 با وجود همه تحریم‌ها، لبنان را با ارسال کشتی‌های نفت از فروپاشی اقتصادی نجات داده و پول نفت را هم می‌گیریم و کسی فکر نکند که این نفت‌ها رایگان ارسال می‌شود.  دشمن می‌خواهد کشتی‌های سوخت ارسالی ما را بزند اما نمی‌تواند، همین باعث چرخش آمریکا شده است و آنها برخلاف راهبرد خود حتی اجازه می‌دهند که از مصر، اردن و سوریه در محاصره و تحریم، نیز گاز و برق به لبنان ارسال شود تا صرفا ایران پیروز این میدان نشود.

دولت سیزدهم تمام قد به دنبال کاهش موانع تولید است و در این راستا از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌ها استفاده می‌شود و دولت به عنوان تسهیل‌کننده در کنار تولدکنندگان و کارفرمایان علاوه بر تلاش برای رفع موانع تولید، به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها به منظور بهبود شرایط کسب و کار است.  

 دشمنان به دنبال این هستند که با ایجاد تفرقه در کشور نفوذ کنند و ما با وحدت، یکپارچگی و اقتدار، جایی برای نفوذ دشمن باقی نمی‌گذاریم.  شیعه و سنی متعلق به همین کشور هستند و همگی باید باهم از این کشور دفاع کنیم.

امسال طرح‌های آبخیزداری توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می‌شود و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

در روز سوم آذرماه نیز مسوولان به استان های مختلف سفر کردند که از جمله آنها می توان به حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش اقتدار بسیجیان در خراسان جنوبی، حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در رزمایش اقتدار بسیجیان در مشهد،  سفر علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منطقه سیستان و بازدید از شهرک‌های صنعتی این منطقه،  حضور علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه ایلام،  شرکت دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست مجازی با موضوع "هدایت موتور پیشران کشور در مسیر علم و فناوری و تبیین تاثیر تدابیر و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشرفت علم و فناوری" در مشهد اشاره کرد.

محور سخنان مسوولان در روز سوم آذرماه:

 باید به شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان به صورت ویژه توجه شود تا در این صورت مهاجرت جمعیت متوقف شده و سرمایه گذار نیز نسبت به سرمایه گذاری این منطقه رغبت پیدا کند.

 وزارت علوم براساس قانون به تمامی دانشگاه های کشور ابلاغ کرده در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر که بصورت شرکتی در دانشگاه ها فعالیت دارند، طبق دستورالعمل اقدام کنند و تمامی نیروهای ایثارگر که در شرکت های طرف قرارداد با دانشگاه فعالیت دارند، تبدیل وضعیت می شوند.

 نگاه رهبر معظم انقلاب به موضوع پیشرفت از جنس سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست، بلکه از منظر فرهنگی است.

روز پنجشنبه چهارم آذرماه هم مسوولان دست از تلاش برنداشتند و با سفر به نقاط مختلف کشور پیگیر مشکلات و مسائل شدند که مهمترین آنها شامل سفر احمد وحیدی وزیر کشور به شهرکرد به منظور دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، شرکت در جلسه شورای اداری و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری، بازدید مشترک دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج و تحویل پنج میلیون دز واکسن کرونا رازی کووپارس به وزارت بهداشت در کرج، سفر محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری به استان هرمزگان و شرکت در نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان،  بازدید از بندر شهید رجایی،  بازدید از مجتمع کشتی سازی  خلیج فارس و دیدار و گفت وگو با زلزله زدگان فین بندرعباس است.

از دیگر برنامه های این روز می توان به حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد،  نشست سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یزد، حضور در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شرکت در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سفر سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان هرمزگان و بازدید از اسکله مسافربری شهید حقانی،  بازدید از پروژه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی جزایر هرمز و لارک، محل پروژه‌های مرمت قلعه پرتغالی‌ها و مجموعه‌های گردشگری ماجرا و اسماعیلی، افتتاح مرکز مانیتورینگ اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به عنوان نخستین مرکز پایش هوشمند حفاظت محیط زیست کشور با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اشاره کرد.

چهارم آذرماه همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت بازدید کرد،  سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز بازدید از پروژه های نیمه تمام شمال سیستان و بلوچستان داشت، رضا خشنودی معاون دادستان کل کشور هم در نشست تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری در مشهد حضور یافت، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سفری به چابهار داشت.

مهمترین موضوعات مطرح شده توسط مسوولان در استان ها روز چهارم آذرماه:

در فصل جدید از مسوولیت دولت، برنامه‌هایی برای رشد و توسعه استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده و رفع مشکلات این استان به‌خصوص در حوزه بیکاری و آب با اولویت در دستور کار است.

 از این پس واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و اولویت با تولیدات داخلی است و متکی به این تولیدات خواهیم بود و این اطمینان را داریم که برای مردم هر نوع واکسنی خواهیم داشت.  

 طبق مصوبه کمیته واکسن کشور، تولید کنندگان می توانند ۲۰ درصد واکسن های ایرانی را صادر کنند.

زنجیره تولید ثروت و درآمد و معیشت مردم پیش از آن که از خارج در محاصره باشد، با تحریم‌های داخلی و اقتصادی مواجه است و به دنبال این هستیم که این گره ها برداشته شود و درآمد، اشتغال مردم و تجارت بیشتر شود.

 ملت ایران طی سه سال اخیر با وجود محاصره اقتصادی و شیوع کرونا، سخت ترین آزمایش را پشت سرگذاشته و امروز آماده یک جهش بزرگ اقتصادی است.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایزوایکو ظرفیت‌های خوبی برای ساخت کشتی دارد که انتظار است وزارت نفت از این ظرفیت استفاده کند.

 دولت و استانداران در تلاش هستند تا موضوع کم‌آبی را به خوبی مدیریت کنند؛ در این حوزه فکر و تدبیر می‌شود و مشکلات با صبر و تحمل حل خواهد شد.

صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است، در حالی که با ساخت پالایشگاه های مدرن همچون پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌توانیم از این مساله پیشگیری کنیم.

گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است و در این راستا توسعه و تسهیل زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 توسعه گردشگری دریایی، راهکاری اجرایی برای ایجاد اشتغال جوانان بومی هرمزگان است.

هم اکنون ۳۳ هزار از فرزندان ایثارگران کشور بدون شغل هستند، وجود این تعداد افراد جویای کار بیانگر آن است که قانون سهمیه اشتغال پدران این افراد در دستگاه‌های دولتی به خوبی اجرا نشد از این رو به دنبال تغییر و اصلاح قانون هستیم و به همین منظور فهرستی از وظایف قانونی بنیاد آماده شد تا بتوانیم خدمات را کامل و به بهترین نحو ممکن ارایه کنیم.

 اعتبارات بسیار اندک اختصاص یافته برای پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت به طول ۳۲ کیلومتر به دلیل تملک اراضی متعلق به مردم درطول مسیر وکمبود اعتبارات باعث تأخیر ۱۴ ساله در تکمیل آن شده و اگر اختصاص این اعتبارت به همین منوال ادامه یابد، تا ۴۰۰ سال دیگر نیز این طرح به اتمام نمی‌رسد.

 ۲۸ هزار مکان ورزشی فعال در کشور وجود دارد و با اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزش و جوانان اشتغالزایی، امیدآفرینی و اوقات فراغت برای جامعه ایجاد و این وزارت‌خانه به وزارت تولید امید و عزت تبدیل می‌شود، افزون بر ۲۷۰ پروژه سنگین و ۴ هزار و ۱۵۰ پروژه سبک در حوزه ورزش و جوانان کشور در حال احداث و نیمه تمام است که با وضعیت فعلی و تخصیص بودجه‌ای ۵۴ سال زمان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است.

 مردم وقتی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند باید فهم و درک اقتصادی داشته باشند این قاعده کلی است و در موضوع بورس نیز حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی مردم را بدهد.

خدمت به مردم به ویژه روستاییان و حاشیه‌نشینان و بیمه شدگان تامین اجتماعی از اولویت‌های اصلی دولت است لذا مشکلات عنوان شده از سوی مردم و مسوولان با اولویت پیگیری تا نتیجه مثبت حاصل شود.

 سازمان تامین اجتماعی بزودی خدمات و مسوولیت های اجتماعی را در منطقه جنوب بلوچستان بیشتر می کند. نگاه به چابهار از بیرون متفاوت و در اذهان توسعه یافته و بدون هرگونه مشکلاتی است، اما هنوز بعد از گذشته سالها برق، آب آشامیدنی و مدرسه ندارند و از حداقل امکانات محروم هستند.

جمعه پنجم آذرماه نیز مسوولان با سفر به استان های مختلف کشور روز پرکاری داشتند سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با سفر به استان گلستان بازدیدی از منطقه آزاد اینچه برون داشت و با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کرد،  شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن و جلسه شورای اداری استان و حضور در مراسم روز ملی گرگان و گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به گلستان بود، وزیر را در این سفر سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی همراهی می کرد.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم در ادامه سفر ۲ روزه به استان سیستان و بلوچستان در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی این استان و جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان شرکت کرد و حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات نیز در جلسه شورای اداری خراسان رضوی حضور یافت و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم از محور ترانزیتی جهرم - لار - بندرعباس بازدید کرد.

ادامه سفر ۲ روزه علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به مازندران و بازدید از نیروگاه در حال ساخت زباله‌سوز ساری واقع در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی و بازدید از برخی مناطق حفاظت شده این استان،  از دیگر برنامه های مسوولان در آخرین روز هفته گذشته بود.

محور سخنان مسوولان در روز پنجم آذرماه:

 بنای دولت سیزدهم این است که با تغییر راهبرد عملکردی مناطق آزاد اقتصادی شاهد نسل ۲ از این مناطق با رویکرد تولید محور و صادرات‌مدار باشیم که منطقه اینچه برون با زیرساخت‌های موجود یکی از نخستین و مستعدهای این مناطق است.

 برای آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون اولین گام طرح جامع است که قرارداد مشاور منعقد شده تا ظرف ۶ ماه طرح جامع را تهیه کند البته این مدت منتظر نمی‌مانیم و به مجرد اینکه اسناد آماده شود راه اندازی زیرساخت‌ها آغاز خواهد شد.

 برای شتاب بخشیدن به روند توسعه اقتصادی، دولت مصمم است تا سیاست های اختلال زا مانند ارز ترجیحی را از نظام اقتصادی کنار بگذارد.

یکی از اتفاقات مهم در سیستان و بلوچستان ورزش‌های آبی، دریای و گردشگری است و کارگروه ورزش سیستان و بلوچستان با هدف بررسی و پیگیری پروژه‌ها، نیازها و ظرفیت‌های ورزش این استان راه‌اندازی می‌شود.

 تحقق شعارهای دولت مردمی سیزدهم همچون عدالت، فساد ستیزی و خدمت به مردم باید سرلوحه تمام برنامه‌ها قرار گیرد و خدمت بسیجی باید سرمشق مسوولان باشد، فرهنگ بسیجی می‌تواند کشور را در برابر توطئه ها، کاستی‌ها و کمبودها نجات دهد و مسیر رستگاری را نمایان کند.

 اتمام و بهره برداری کامل پروژه چهارخطه جهرم- لار- بندرعباس برای چهار سال آینده و تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی و هدف گذاری شده است و سالانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از این محور بهره برداری می‌شود  و زیر ترافیک می رود.

 بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف به انجام همه کارهای مربوط به مدیریت پسماند هستند. اما دولت در کنار شهرداری ساری قرار گرفته تا مشکل پسماند و زباله در این منطقه حل شود.

 پروژه‌های بدون مجوز زیست‌محیطی امسال تامین اعتبار نخواهند شد و اگر در مواردی حتی در فاز اجرایی طرح عمرانی به این نتیجه برسیم که پروژه از نظر محیط زیستی مشکل دارد، بی‌تردید مجوزهای صادر شده را باطل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم اجرای طرح با همان شکل ادامه پیدا کند.

  برای ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور به الگوی اقتصاد مردم‌گرایانه نیاز داریم و باید از همه ظرفیت‌ها از جمله اندیشه نخبگان برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

دولت مصمم است سهم بخش‌های غیرمولد و سوداگری در پرداخت مالیات کشور افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.