طرح چله خدمت به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور دستگیری از خانواده‌های محروم حاشیه شهر مشهد به‌همت نیروهای جهادی کهف‌الحسن اجرا می‌شود.

 اجرای طرح چله خدمت به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، با اینکه ۲ سال از شهادت حاج قاسم می‌گذرد هنوز هم یاد و عشقش در جای جای نقاط کشور و میان قلب‌های میلیون‌ها ایرانی زنده است، یعنی تاثیر وجودی او احساس می‌شود، پس حاج قاسم هنوز زنده است و همچنان تنها مرد میدان برای تک تک ماست. مرد میدانی که با لبخندش دل‌ها را بی‌قرار می‌کرد و دل میلیون‌ها ایرانی به حضورش قرص بود.

مرد میدانی که با لباس‌های خاکی و بدون هیچ درجه‌ای لحظه‌لحظه کنار سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان حاضر می‌شد، همان مرد میدانی که بارها گریه‌هایش را در فراق شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع‌مقدس دیده بودیم و بارها سفارش می‌کرد که از گریستن برای شهدا شرم نداشته باشید...

این روزها چقدر با دیدن جای خالی حاج قاسم دلم می‌گیرد... برای لمس حضور یاد و خاطره حاج قاسم، راهی کوچه پس کوچه‌های حاشیه شهر مشهد و قلعه ساختمان قدیم شدم کوچه پس‌کوچه‌هایی که محرومیت و رنج‌های پدران، مادران و کودکان را فریاد می‌زنند.

 با عبور از کوچه پس‌کوچه‌های حاشیه شهرمتوجه می‌شوم که در این روزها و شب‌های سرد؛ بسیاری از مردم، از خانه‌ مناسب، وسایل گرمایشی و حتی لباس و غذا محروم هستند و با فقر مطلق دست و پنجه نرم می‌کنند. دختران و کودکانی که به‌خاطر بی‌پولی از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، وجود افراد فاقد شناسنامه وغیره قسمتی از چهره سیاه حاشیه شهر است. 

با عبور از کوچه پس‌کوچه‌های حاشیه شهرمشهد به قرارگاه مردمی کهف‌الحسن که این روزها با تمام وجود در حال تلاش برای کمک به مردم حاشیه شهر مشهد هستند، می‌رسیم. قرارگاه جهادی کهف الحسن با این باور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مرد میدان یاری‌رسانی و دستگیری از مستضعفان بود، در حال اجرای طرح چله خدمت برای بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی است.

علی شریفی، مسئول قرارگاه جهادی رحماء درباره  پویش و طرح چله خدمت اظهار داشت: چهل روز مانده به سالروز شهادت حاج قاسم، طبق سال گذشته، به یاد مردی که مظهر جهاد خدمت بود، ملبس به لباس حاج قاسم شده‌ایم و تک‌تک گردان‌های کهف الحسن شروع به خدمت در مناطق حاشیه‌نشین کرده‌اند که البته، چله خدمت را با غبارروبی مزار شهدا در شهرک شهید رجایی شروع کرده‌ایم تا شهدا در اجرای این طرح یاری‌مان کنند.

وی افزود: تسویه قبوض، تسویه حساب بدهکاران به سوپر مارکت‌ها، نان صلواتی، سرکشی از خانواده‌های جانباز مدافع حرم و پیگیری مشکلات‌شان، پرداخت اجاره منازل افراد نیازمند، سبد معیشتی و تحصیلی از مهمترین برنامه‌های طرح و رزمایش چله خدمت است.

شریفی ادامه داد: تعاملی که در شهرک شهید رجایی، باهنر و حاشیه شهر مشهد در بین مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد و گروه‌های جهادی، تشکل‌ها و خیریه‌ها وجود دارد قابل تقدیر است، چراکه به گونه‌ای شرایط فراهم شده تا در کمترین زمان نیازهای اولیه خانواده‌های محروم تامین و به دست‌شان برسد.

وی افزود: از ابتدای شروع چله خدمت با توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان،توزیع سبد تحصیلی ویژه دانش‌آموزان محروم، اهدای کارت یک‌میلیون‌تومانی به خانواده‌های بالای ۳ فرزند، تجلیل از فعالان فرهنگی در حاشیه شهر، برگزاری مراسم عزاداری  و توزیع غذای گرم، بردن ایتام نیازمند به شهر بازی و اهدای اسباب‌بازی به آن‌ها، اهدای ۲۰۰۰ بسته پوشک ویژه نوزادان خانواده‌های نیازمند از مهمترین برنامه‌های طرح چله خدمت بوده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.