مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به واریز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای هزینه‌ امور بهداشتی و ضدعفونی کلاسهای درس در طول سال تحصیلی جاری به حساب مدارس سطح این استان اشاره و بیان کرد: این میزان بودجه با توجه به هزینه بالای مواد ضدعفونی و ضرورت تامین آن برای مدارس خراسان رضوی کم و ناکافی است.

۱۰۰ میلیارد ریال بودجه برای امور بهداشتی مدارس خراسان رضوی کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  افزود: هزینه دقیق مصرفی برای خرید مواد ضدعفونی در مدارس تاکنون جمع‌بندی نشده زیرا در هر مدرسه میزان مصرف بسته به فضای مدرسه و تعداد جمعیت دانش‌آموزی متفاوت است.

وی ادامه داد: گرچه این اعتبار ابتدای سال تحصیلی جاری به حساب همه مدارس در سطح استان خراسان رضوی واریز شد اما تامین منابع برای هزینه امور بهداشتی در مدارس مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در برخی مدارس واقع در مناطق برخوردار مشارکت اولیا بیشتر و مشکلات در این زمینه کمتر است اما مدیران مدارس واقع در مناطق محروم و حاشیه شهر در تامین منابع بیشتر مورد نیاز این امور در تنگنا قرار دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون از محل منابع استانی کمکی برای تامین هزینه امور بهداشتی مدارس صورت نگرفته اما برخی دستگاهها و نهادها بطور پراکنده یاری داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به شهرداری مشهد، سازمان جهاد سازندگی خراسان رضوی، فرماندهی واحدهای ارتش مستقر در این استان و همچنین سپاه استانی امام رضا (ع) اشاره کرد.

وی مصرف و تخصیص اعتبار از منابع ملی و استانی را منوط به عقد تفاهمنامه‌های مالی ذکر و بیان کرد: امسال اعتبارات آموزش و پرورش ابلاغ شده بنابراین تامین مالی مازاد بر این اعتبارات میسر نیست.

خدابنده افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر این اساس از ارائه هرگونه کمک و همکاری والدین دانش‌آموزان و ارگانها برای تامین هزینه امور بهداشتی و عملیات ضدعفونی مدارس این استان استقبال می‌کند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.