رئیس قوه قضاییه گفت: امروز دولت سیزدهم با همه توان، همه قدرت و وقت گذاشتن، به دنبال ارتقای نظام و رفع گرفتاری‌ها است.

دولت سیزدهم با همه توان به دنبال رفع گرفتاری‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز  در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسولان قضایی که به میزبانی خانه ملت برگزار شد، با بیان اینکه سه قوه باید آسیب شناسی‌های جدی داشته باشیم، افزود: بر اساس این آسیب شناسی، راه حل مشترک پیدا کنیم و با هم افزایی و تعامل بیشتر بتوانیم نقشه‌های دشمنان و گرفتاری‌هایی که مستکبران غرب برای مردم ایجاد کرده را خنثی کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: امروز قوه قضاییه، در جهت تحقق اهداف نظام، جلوگیری از انحرافات، برقراری عدالت، برخورد با مفسدین تلاشی فوق العاده می‌کند.

برخی موضوعات خلأ قانونی داریم

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در مورد برخی موضوعات خلاء قانونی داریم. اکنون در قانون هر ترک فعلی جرم نیست و نیاز به قانون در این زمینه وجود دارد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: قوه قضاییه باید دستگاهی باشد که بیشتر از همه به قانون احترام می‌گذارد و اگر قانون نداشته باشیم و با نظرات خودمان وارد شویم ممکن است مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه به صورت جدی چند مسئله را در دستور کار خود دارد، به مسأله کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: یکی از لوازم کوتاه کردن فرایند دادرسی این است که ما اکنون بیش از دو هزار عنوان داریم و اگر به همین ترتیب رو به افزایش باشد و این مقدار عناوین مجرمانه باشد پرونده‌ها هر روز بیشتر می‌شود و با بودجه و نیروی بیشتر هم مشکل حل نخواهد شد.  
رئیس قوه قضاییه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تدوین لوایح هستیم تا در اختیار شما قرار گیرد و کاری کنیم که کمتر جرم انگاری شود و در جهت قضازدایی حرکت کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.