رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: شعر و ادبیات بهترین قالب برای انتقال مفاهیمی همچون ایثار شهدا است.

شعر بهترین قالب برای انتقال مفاهیمی همچون ایثار شهدا است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید دانشمند محسن فخری زاده با عنوان همایش ادبی فخر ایران با اشاره به ضرورت حفظ و بزرگداشت نام شهدا گفت: هر چه ما داریم به خاطر ایثارگری ها و از جان گذشتگی شهدا بوده است.
وی گفت: اگر مجاهدت های شهدا نبود انقلاب پیروز نمی شد امروز جوانان ما وضعیت عراق و سوریه را می‌بینند و باید بدانند از خودگذشتگی های شهدا سبب شده امنیت داشته باشیم و به این منظور باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم.
حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور در خصوص چگونگی به یاد ماندن حفظ و خاطره ایثارگری شهدا گفت: ادبیات در  قالب شعر، داستان و فیلم می‌تواند این مفاهیم ارزشمند را برای نسل‌های آینده ماندگار نگاه دارد.
وی بهترین راه و روش برای انتقال پیام ارزشمند و ماندگار شدن آن را ادبیات و شعر دانست و گفت: شهید فخری زاده علاوه بر تخصص در علوم تجربی و فیزیک در حوزه ادبیات فارسی، شعر بسیار حاذق بود.   

در این مراسم که  ۶ آذر ماه برگزار شد، شاعرانی از جمله سعید حدادیان، مهدی جهاندار، عبدالرحیم سعیدی‌راد، سارا جلوداریان، حسین اسرافیلی، فراز ملکیان، عالیه مهرابی، الهام نجمی،  محمدرضا طهماسبی به شعرخوانی در خصوص شخصیت شهید فخری‌زاده پرداختند.

محسن فخری‌زاده مهابادی در سال ۱۳۳۶ متولد شد و در ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند به دست عاملان استکبار به شهادت رسید. فخری‌زاده مهابادی معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.