روستای قلعه شیر که با تقدیم ۲۲شهید در دوران دفاع مقدس توانست نام خود را در شهرستان تربت‌جام جاودانه کند اما غرش مشکلات در این روستا طنین‌انداز شده است.

«قلعه شیر» در حصار مشکلات

دهیار روستای قلعه شیر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روستایی با جمعیت حدود ۲ هزار نفر که به عنوان نخستین روستا در منطقه است که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده نیازمند توجه مسئولان بوده و اکنون بروکراسی اداری برای حل مشکلات موجود روستا ما را مستأصل کرده و کسی جوابگو نیست!

کابوس مهاجرت

حسن رمضانی اظهار کرد: شغل بیشتر مردم دامداری و کشاورزی است و خشکسالی‌های چند سال اخیر بر معیشت و زندگی مردم اثرگذار بوده و ضرورت دارد مسئولان بر توسعه و ایجاد امکانات در این منطقه پرجمعیت همت کنند تا مهاجرت به شهر صورت نگیرد برای مثال ایجاد سالن ورزشی یکی از دغدغه‌های جوانان این منطقه است که پروژه ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی با همت خیران و دهیاری به مساحت ۹۰۰ متر در حال انجام است و برای تکمیل آن، همت مسئولان لازم است.

این مسئول محلی گفت: کمبود روشنایی، بازنگری طرح هادی، بهسازی آسفالت و گازرسانی از جمله مشکلات اساسی روستاست که باوجود پیگیری‌های زیاد هنوز به سرانجام نرسیده است.

دهیار روستای قلعه‌شیر خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن باید به دغدغه‌های مردم توجه کند و با توجه به اینکه از ۷۰۰ منزل مسکونی بیش از ۸۰درصد فرسوده هستند و تنها حدود ۱۰درصد از متقاضیان توانستند با تسهیلات بنیاد مسکن منازل خود را مقاوم‌سازی کنند لازم است بنیاد مسکن بر تسهیلات پرداختی و عملیات ساخت نظارت داشته باشد.

کمربندی فراموش شده

رئیس شورای اسلامی این روستا نیز بهسازی و ایجاد کمربند روستایی برای مردم منطقه را مهم برشمرد و گفت: نبود شانه خاکی برای راه ۴ کیلومتری روستا و ساخت کمربندی از روستای علی‌آباد به قلعه شیر که در سالیان اخیر حوادث ناگواری رخ داده از مطالبات جدی اهالی این روستا و روستاهای اطراف است اما تاکنون نتوانسته‌ایم باوجود مکاتبات اداری با استان، این مشکل را مرتفع کنیم.

اسدالله میرزایی افزود: باتوجه به کوهستانی بودن این روستا با نخستین برف زمستانی در تردد دچار مشکل می‌شویم و در دیگر فصول سال هم باید رفت‌وآمد را به تقدیر سپرد تا قربانی نشویم. فقط ۲ کیلومتر از آسفالت این روستا روکش شده و بقیه مسیر به حال خود رها شده است.

موسوی یکی دیگر از ساکنان روستا هم از بی‌توجهی بنیاد شهید به بهسازی گلزار شهدا انتقاد کرد و گفت: روستایی با ۲۲شهید شایسته بی‌مهری نیست و با توجه به پیگری انجام شده ساماندهی گلزار شهدا مغفول مانده است.

اعتبارات قطره چکانی

بخشدار بالا جام نیز با تأیید مشکلات موجود در منطقه گفت: بازدید میدانی از این روستا انجام شده و مشکلات جاده‌ای، اتمام پروژه ورزشی، اجرای طرح هادی و توسعه روستایی نیازمند اعتبارات است اما متأسفانه دستگاه‌های متولی با کمبود اعتبار مواجه شده‌اند و ما هم نسبت به کاستی‌های موجود بی‌تفاوت نخواهیم بود و پیگیر خواسته اهالی هستیم.

مجید ایل مهدی اظهار کرد: بی‌شک لازم بود برخی کاستی‌ها توسط دهیاری و شورای روستای قلعه شیر با بخشداری مکاتبه می‌شد تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد. توسعه روستا با همت مردم انجام می‌شود و نمی‌توان همه کمبودها را در یک پروسه زمانی کوتاه‌مدت برطرف نمود و متأسفانه با اعتبارات قطره چکانی این شرایط ایجاد شده است.

نماینده دولت در این بخش از توجه رسانه‌ها به مشکلات منطقه قدردانی کرد و گفت: مطالبه‌گری حق مردم است و رسانه‌ها با ارائه گزارش میدانی می‌توانند تلنگری جدی به مسئولان داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.