مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری نیست و در شبانه‌روز گذشته ۱۳ مورد مشکوک داشتیم که خوشبختانه پاسخ آزمایش همگی آنها منفی بود.

تعدادکودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد به صفر رسیده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسین محسن‌زاده با بیان این که در بیمارستان اکبر تمامی بیماران غیرکرونایی در گروه سنی اطفال پذیرش می‌شوند افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۵ بیمار غیرکرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند که عمده مشکلات این بیماران مسایل ریوی، ایمونولورژی، روماتولوژی، گوارشی و کلیوی است.

وی ادامه داد: میزان متوسط ترخیصی‌های روزانه بیمارستان اکبر ۴۰ نفر  و موارد بستری جدید هم به همین تعداد است.

مدیربیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: با بهترشدن وضعیت کرونایی مشهد، فرصت خدمت‌رسانی مطلوب و مؤثرتر به بیماران فراهم شده است و این مرکز درمانی در حال حاضر آماده ارائه خدمات به کودکان زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در تمامی گروه های تخصصی است.

دکتر محسن‌زاده افزود: کرونا هنوز تمام نشده و نباید با صفر شدن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان تصور کنیم که به وضعیت عادی بازگشته‌ایم و هنوز باید مراقبت‌ها حفظ شود و تمامی افراد بالای ۲ سال باید ماسک بزنند.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس حضوری از والدین می‌خواهیم که بیش از پیش از فرزندان خود مراقبت کنند و در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس و در زمان حضور در خانه رعایت نکات بهداشتی را یادآوری کنند ضمن این که از مسوولان و معلمان مدارس هم می‌خواهیم که این دقت را در زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه داشته باشند و به آنان عدم خوردن غذای مشترک و تعارف خوراکی به یکدیگر، استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را گوشزد کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.