استاندار تهران اعلام کرد: با توجه افزایش شاخص آلایندگی هوا بر روی عدد ۱۵۳، احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امشب وجود دارد.

استاندار تهران از احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری امروز در حاشیه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق دستور العمل با افزایش شاخص از مرز ۱۵۰ و قرار گرفتن شرایط ناسالم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در نشست امشب درباره اعمال محدودیت برای فعالیت کارخانه ها و صنایع آلاینده تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار تهران گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد از مدارس برای بازگشایی، استانداردهای لازم را از ستاد ملی کرونا دریافت می کنند.

منصوری با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان به صورت داوطلبانه توسط خانواده ها صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: هم اینک ۲۵ درصد دانش آموزان با رعایت پروتکل ها وارد مدارس شده اند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوالی درباره ابتلای تعدادی از دانش آموزان به کرونا، گفت: این آمار مربوط به دانشگاه شهید بهشتی بوده و در مقایسه آمارها(دانشگاه علوم پزشکی یک سوم جمعیت را پوشش می دهد)، این آمارها نگران کننده نیست. 

وی با بیان اینکه شاهد شیب نزولی کرونا طی هفته گذشته در سطح استان تهران بوده ایم، افزود: هرچند که مرگ یک نفر برای ما سخت است ولی آمار فوتی های کرونا روز به روز در حال کاهش است.

منصوری با بیان اینکه طی روز گذشته در پنج استان مرگ و میر کرونایی به صفر رسیده است، بیان کرد: باید مراقب های لحظه ای، عدم عادی انگاری، رعایت بهداشت و استفاده از ماسک را مد نظر قرار دهیم تا آمارها کاهش یابد و در این خصوص می توان با تبلیغات محیطی  و سنتی(بنر و رسانه ای) این موارد را متذکر شد.

نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین به ناشناختگی ویروس آفریقایی(سویه) اشاره و بر مراقبت های شدید برای مقابله آن تاکید کرد و گفت: ورود این ویروس به تبع برای تهران از طریق مسافران برون مرزی از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) اتفاق خواهد افتاد که برای این گذر نیز دانشگاه علوم پزشکی مستقر هستند.

منصوری با بیان اینکه نباید برای ورود مسافران تعارف کنیم، خاطر نشان کرد: باید تست پی سی آر از مبدا مدنظر قرار گیرد و در صورت منفی بودن، اجازه ورود به مسافر داده شده و در صورت مثبت بودن هموطنان در منزل قرنطینه می شوند و مسافران خارجی نیز محدودیت هایی خواهند داشت و در صورت مثبت بودن تست در هتل های نزدیک فرودگاه قرنطیه خواهند شد.

به گفته وی فرمانده اصلی میدان در فرودگاه امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه حضور تماشاگران در بازی های فوتبال به صورت مکتوب از طریق وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان انجام می‌شود، گفت: تصمیم ستاد کرونا و استانداری تهران برای تامین امنیت تماشاگران بسیار حائز اهمیت است.

منصوری با بیان اینکه بدون نامه مکتوب به هیچ عنوان اجازه حضور تماشاگران را نخواهیم داد، تاکید کرد که متولی این موضوع وزارت بهداشت و درمان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.