نماینده تفت و میبد در مجلس از اینکه سامانه کاریابی از بیکاران برای معرفی شغل پول می‌گیرد اما کاری به آنها نمی‌دهد انتقاد کرد و گفت:‌ بایستی بیکاران ساماندهی شوند چرا که متأسفانه بالاترین نارضایتی در کشور پارتی‌بازی افراد برای کسب شغل است نه بیکاری.

 سامانه کاریابی از بیکاران پول می‌گیرد ولی شغلی معرفی نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صباغیان نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۹ آذر) مجلس شورای اسلامی بعد از گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید در تذکری اظهار داشت: بعد نظارتی مجلس قوی شده است و تحقیق و تفحص‌های متعدد هم این موضوع را نشان می‌دهد ولی بایستی زمانبندی برای افزایش بعد نظارتی‌ها در نظر بگیریم.

وی افزود: بند ۱۸ قانون بودجه باید به ایجاد اشتغال در مناطق محروم کمک می‌کرد که ضعف دولت و مجلس در این باره برای نظارت بر اجرای این بند مشهود است.

نماینده تفت و میبد در مجلس خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: هر تحقیق و تفحصی که در مجلس قرائت می‌شود بایستی برنامه‌ریزی کنیم که نتیجه یکی از تحقیق و تفحص‌های گذشته هم در کنار آن قرائت شود تا نمایندگان از نتایج آن مطلع شوند و مشخص شود برای مثال نتیجه تحقیق  تفحص سال گذشته فلان موضوع چه بوده است.

صباغیان گفت: سامانه کاریابی به جز اینکه از افراد بیکار پول می‌گیرد و آنها را به امان خدا رها می‌کند  چیز دیگری ندارد.

وی گفت:‌باید بیکاران ساماندهی شوند این در حالی است که هم اکنون شاهد آن هستیم که بیکاران به دفتر امام‌جمعه و نماینده مجلس مراجعه می‌کنند اما بایستی به سامانه کاریابی بروند.

نماینده تفت و میبد در مجلس گفت: بالاترین نارضایتی در کشور پارتی‌بازی است نه بیکاری، برخی از افراد از سربازی مستقیما به سر کار می‌روند چرا که پارتی دارند.

وی در پایان افزود:‌ سامانه کاریابی اگر دقیق اجرا شود و نظارت بر آن وجود داشته باشد بخش زیادی از نارضایتی‌ها در جامعه رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.