رئیس اداره بهزیستی باخرز گفت :در راستای توانمند سازی جامعه معلولان مبلغ ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به افراد واجد شرایط جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان پرداخت شده است.

اعطای ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی در باخرز

به گزارش قدس آنلاین،  قاسم وفادار رئیس اداره بهزیستی باخرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهانی معلولان برگزار شد، با اشاره به خدمات این اداره در شهرستان گفت: تعداد ۱۳۶۹ نفر تحت حمایت اداره بهزیستی این شهرستان با معلولیت های جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و ذهنی قرار دارند که حدود ۸۰ درصد این افراد مستمری ماهیانه دریافت میکنند.

وی کاهش آمار معلولیت و توانمندسازی جامعه هدف را از مهمترین اهداف بهزیستی در این شهرستان عنوان کرد و افزود:با توجه به شعار امسال هفته جهانی معلولان یعنی پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت، اداره بهزیستی تمام تلاش خود را با پیاده سازی برنامه هایی نظیر پیشگیری از معلولیتها در حوزه های بینایی شنوایی ژنتیک و مادرزادی به کار بسته و در همین راستا نیز، ۲ مرکز غربالگری بینایی و شنوایی تحت نظارت این اداره در این شهرستان مشغول ارائه خدمات هستند.

وفادار اضافه کرد: همچنین در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت ، بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان واجد شرایط در جهت ایجاد اشتغال در سال جاری اعطا شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باخرز با انتقاد از وضعیت نامطلوب مناسب‌سازی ادارات، اماکن عمومی و پیاده‌روها در این شهرستان گفت:با توجه به شرایطی که در سطح شهر واقع وجود دارد می توان این شهر را شهری معلول برای معلولان ناامید چراکه از لحاظ مبلمان شهری و اماکن عمومی شرایط نامناسبی برای تسهیل رفت و آمد افراد دارای معلولیت دارد که این وضعیت گلایه‌های مردم را در پی داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.