رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه ارزیابی کلی از عملکرد نمایندگان این رشته در مسابقات قهرمانی جهان مثبت است، گفت: احتمال دارد بازنگری‌هایی درمورد ترکیب تیم دوبل داشته باشیم.

اگر به آمریکا نمی‌رفتیم می‌گفتند بی عرضه‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد علی قارداشی در واکنش به گزارش منتشر شده با عنوان «آورده ناچیز ایران ایران از مسابقات گران آمریکا» گفت: برای رقابت های قهرمانی جهان به جز آمریکا، دو کشور پرتغال و تونس هم کاندیدا شده بودند. من به عنوان نماینده ایران در رای گیری برای انتخاب کشور میزبان به پرتغال رای دادم. یکی از دلایلم در نظر گرفتن مسائل مالی بود و اینکه سفر به این کشور ارزان تر است. مثلا اینکه بازیکنانمان که در لیگ کشورهای اروپایی هستند می توانند با قطار و هزینه کمتر خود را به محل مسابقات برسانند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این کشوری مانند آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد و همین مسئله کار را برای اخذ ویزا سخت‌تر می کند. این هم یکی دیگر از دلایل‌مان برای رایی بود که در انتخاب میزبان مسابقات داشتیم. منظور این است که در همه موارد مسائل مالی از مواردی است که برای تصمیم گیری در نظر داریم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: حال این را در نظر بگیرید که اگر برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا با همه سختی هایی که مراحل اخذ ویزای آن دارد و هزینه هایی که متحمل شد، اقدامی انجام نمی دادیم با چه واکنشی مواجه می شدیم. قطعا خیلی ها به فدراسیون برچست بی عرضگی و ناتوانی می زدند که نتوانسته برای شرکت در معتبرترین مسابقات شرایط اعزام را فراهم کند.

قارداشی با تاکید بر اینکه نسبت به ادوار گذشته مسابقات قهرمانی جهان و به خاطر تغییر قوانین و شرایط برگزای این دوره رقابت ها، ایران با حداقل نفرات (سه بازیکن) راهی آمریکا شد، تصریح کرد: هزینه های دلاری حضور در این رقابت ها خیلی زیاد نشد، مشکل ما نرخ ارز در کشورمان است و اینکه با ما به دلار محاسبه می شود اما باید اعتبار آن را ابتدا به ریال خودمان تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خودم مانند دیگر اعضای تیم با بلیت اکونومی به آمریکا سفر کردم و راضی به استفاده از بلیت «فرست کلس» نشدم، گفت: این در حالی بود که ویزای بنده با تاخیر صادر شد به طوری که به محض ورود به هیوستون باید در برخی نشست ها شرکت می کردم. با این حال به خاطر مسائل اقتصادی راضی به استفاده از بلیت فرست کلس نشدم. برای کمک به مسائل مالی فدراسیون هر کاری را انجام می دهیم چراکه منابع دولتی به تنهایی پاسخگو نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد عملکرد نمایندگان این فدراسیون در آمریکا با تاکید بر اینکه این دوره مسابقات قهرمانی جهان از نظر سطح برگزاری و تعداد شرکت کنندگان متفاوت از دیگر ادوار بود، خاطرنشان کرد: مسابقات امسال با عنوان فینال مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد و سقف ۱۲۸ بازیکن هم برای هر بخش آن در نظر گرفته شده بود در حالی که مسابقات دوره پیش در بوداپست با حضور ۴۰۰ بازیکن در هر بخش مردان و بانوان برگزار شد. حضور پینگ پنگ بازان در این دوره رقابت ها به راحتی میسر نبود و به همین دلیل بانوان ما نتوانستند شرایط شرکت را به دست بیاورند.

قارداشی در این زمینه ادامه داد: با این شرایط سه بازیکن در بخش مردان را راهی مسابقات کردیم. با توجه به سطح بالایی که مسابقات داشت ارزیابی کلی ما از عملکرد بازیکنان خوب و مثبت است. این موضوع را در نظر بگیرد که مثلا امیرحسین هدایی به نایب قهرمان المپیک توکیو و نفر اول رنکینگ جهانی باخت و حذف شد. البته او می توانست در گیم چهارم که ۱۰ بر ۷ جلو بود، برنده شود و حداقل یک گیم را گرفته باشد اما نتیجه را واگذار کرد.

وی با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان هم با شکست برابر نماینده بلژیک از دور رقابت ها کنار رفت، خاطرنشان کرد: جایگاه تنیس روی میز ایران و بلژیک اصلا با هم قابل مقایسه نیست. تصور کنید مثلا کشتی بلژیک به کشتی ایران ببازد، اصلا قابل تصور نیست. اعتبار و پیشینه تنیس روی میز بلژیک نه تنها پایین تر از ایران نیست بلکه اصلا قابل مقایسه هم نیست.

«با همه اینها انتظار می رفت نمایندگان ایران که طی سال های گذشته در بسیاری موارد شگفتی ساز می شدند در مسابقات آمریکا عملکرد قابل توجه تری داشته باشند به خصوص از طرف برادران عالمیان، اما این دو بازیکن حتی در ترکیب دوبل هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند در صورتی که فدراسیون تصمیم به اعزام نیما عالمیان گرفت چون در کنار برادرش ترکیب بهتری نسبت به دیگر تیم های دوبل کشور دارند»

قارداشی در واکنش به این موضوع گفت: بهترین ترکیب دوبل ایران همین ترکیب نوشاد و نیما عالمیان است اما احتمالا این ترکیب را بررسی و شاید هم تغییر دهیم. بازی دوبل نیما بهتر است و باید حتما یک چپ دست کنارش باشد، یا کنار برادرش بازی کند یا طاهرخانی یا امیری؛ این موضوع برای رویدادهای دیگر باید بررسی شود.

«حبیب زاده برای پست نایب رئیسی فدراسیون جهانی تنیس روی میز کاندیدا شده بود اما استعفا داد. دلیل این اتفاق چه بود؟» رئیس فدراسیون تنیس روی میز در بخش دیگری از این گفتگو در مورد انتخابات انجام شده در جریان مسابقات قهرمانی جهان گفت: فدراسیون جهانی ۸ نایب رئیس دارد که طبق رای گیری جدید سه نفرشان آسیایی هستند. پیش از انتخابات و در راستای هماهنگی های صورت گرفته با کنفدراسیون آسیا و رئیس این کنفدراسیون، وی قول حمایت از ایران را داد اما قرار شد نماینده ما برای پست های نایب رئیسی وارد انتخابات نشود.

وی در خصوص اینکه نتیجه حمایت های آسیا از ایران چه شد، تصریح کرد: در رای گیری که به صورت آنلاین برگزار شد علاوه بر اینکه سیمین رضایی در کمیته قوانین باقی ماند و محسن پروازی عضو کمیته مکاتبه ای پاراتنیس روی میز شد، پریسا صمدی عضو رسمی کمیته علوم شد. این برای نخستین بار است که ایران در این کمیته صاحب کرسی می شود. قطعا حمایت هایی برای کسب و حفظ این سه کرسی شده است.

قارداشی در پایان تاکید کرد: تنیس روی میز ایران در هر شرایطی به دنبال گرفتن حق خود در آسیا و جهان است و تمام هماهنگی ها و همکاری ها هم در این راستا است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.