مسابقه سنتی استقلال و پرسپولیس را به هیچ عنوان نمی‌توان یک دیدار عادی و معمولی تلقی کرد، حتی اگر دو تیم در بدترین حالت ممکن از نظر امتیازگیری در رقابت‌ها حضور داشته باشند.

هیاهو برای هیچ!

جدال آبی و قرمز در اوج هیجان با حساسیت‌های فراوان و یک دنیا حاشیه عصر امروز در بدترین زمان ممکن از نظر اهالی فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد تا نتیجه نود و هفتمین بازی این دو تیم در تاریخ ثبت شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند برنده این بازی می‌تواند تا نیم فصل خودش را بیمه کند، حتی اگر تمام بازی‌های بعدی خود را با ناکامی پشت سر بگذارد، اتمسفر حاکم بر این بازی به قدری زیاد است که حتی مدیران دو باشگاه که سابقه مدیریتی فراوانی در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند نیز گرفتار حاشیه‌ها و کری خوانی‌های مرسوم شدند، به همین دلیل حاشیه این بازی به مراتب پررنگ‌تر از متن است.

کادرفنی هر دوتیم نسبت به فصل گذشته تغییر نکرده اما  فهرست بازیکنان دو تیم تغییرات زیادی داشته از استقلال مهره‌های سرشناسی چون مهدی قائدی، دیاباته، فرشید اسماعیلی و... جدا شده‌اند و از پرسپولیس هم احمد نورالهی، شجاع خلیل‌زاده وکنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو رفته‌اند. مجیدی این فصل از ابتدای فصل خودش هدایت تیم را برعهده داشت و تیم را با نظر خودش بست و یحیی گل محمدی هم همین شرایط را دارد. بنابراین از هر دو مربی انتظار می‌رود که بعد از مسابقه اگر شکست خوردند دنبال بهانه‌هایی مثل مشکلات مالی، نداشتن زمان، در اختیار نداشتن بازیکنان و حتی اشتباه داوری را بر زبان نیاورند و حرف‌های تازه و فنی بزنند حتی اگر باختند.

اینکه سرمربیان تیم‌ها عادت کرده‌اند در نشست خبری بعد از مسابقه به جای صحبت فنی، گزارش بازی ارائه می‌دهند  هم جالب است! اینکه می‌گویند چندین موقعیت گلزنی ایجاد کردیم ولی نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم! خب الان هواداران باید چه کنند؟! برای شما گلزنی بکنند؟! این مربیان هستند که پروسه خلق موقعیت گل را باید تبدیل به پروژه گلزنی کنند نه اینکه مدام بگویند فرصت‌ها از دست رفت.
هر دو تیم نسبت به داوری‌ها در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر معترض بوده‌اند.

با این حال امیدواریم پس از شهرآورد مربی و بازیکنان تیم بازنده از داوری گلایه نکنند و نق نزنند! اصلاً سرمربیان هر دو تیم تصور کنند که داور از همین حالا دو پنالتی برای تیمشان نگرفته است! پس بازیکنانشان را برای برد با دو پنالتی سوخته به میدان بفرستند چون هواداران حوصله شنیدن گلایه‌های تکراری را هم ندارند. تماشاگران دو تیم می‌خواهند فوتبالی زیبا و در خور نام بزرگ شهرآورد پایتخت شاهد باشند.

این مسابقه متأسفانه به دلیل ویروس کرونا بازهم بدون تماشاگر برگزار می‌شود و سکوت سکوها آزاردهنده‌ترین نکته شهرآورد خواهد بود.   استقلال چهار مساوی متوالی داشته و ۸ امتیاز ارزشمند را از دست داده و شاید پیروزی در این بازی بهترین فرصت است تا این تیم به لیگ برتر برگردد و دوباره اوج بگیرد. 

سایر دیدارهای امروز:

هوادار تهران - نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۵

گل گهر سیرجان - سپاهان ساعت ۱۵

استقلال - پرسپولیس ساعت ۱۶

نفت آبادان - پیکان ساعت ۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.