شهردار مشهد گفت: هیچ پروژه ای قبل از پیوست معلولان نباید مجوز بگیرد و خواهشمندم استاندار خراسان رضوی نیز در این زمینه با ما همکاری کنند.

 هیچ پروژه ای قبل از پیوست معلولان نباید مجوز بگیرد /راه اندازی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس  در مشهد مناسب برای حمل صندلی چرخدار

به  گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم بهره برداری و رونمایی از فضاهای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت که با حضور استاندار خراسان رضوی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران استانی و شهری برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان به نوعی دارای وضعیت ویژه هستند؛ افرادی که ثابت کردند در سیاست، هنر، کار آفرینی و ورزش چیزی از بقیه کم ندارند؛ همانگونه که میزان مدال های پارالمپیک ما بیشتر از مدال های المپیکمان است؛ پس چرا نباید از ۱۰ تا ۱۵ درصد قدرتمان استفاده کنیم؟

وی افزود: میانگین جمعیت معلولان مشهد برابر با نسبت جهانی است. اما اگر ما معلولان را در شهر نمی بینیم، به خاطر این است که مشهد آماده حضور این افراد نیست.

ارجائی در ادامه گفت: شهر باید خود را برای استفاده از توانمندی این عزیزان اماده کند. تلاش مدیریت شهری این است که شهر مهربان و دسترس‌پذیر و قابل استفاده برای همه همسایه های امام رضا باشد.

وی ادامه داد: امروز ۸ پارک را برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی کردیم و تا پایان سال تمامی پارک ها برای افراد معلول مناسب سازی خواهد شد. فضای بازی این پارک ها برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده و این وسایل نیز توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مشهدی، طراحی و ساخته شده است.

شهردار مشهد درباره مناسب سازی اتوبوس ها نیز افزود: از این تاریخ به بعد هر اتوبوسی که خریداری و یا نوسازی شود باید برای توان یابان نیز مناسب باشد.

در ادامه این مراسم علی شهسوار، سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد  با گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: در حال حاضر ۴۱۰ دستگاه اتوبوس مناسب حمل صندلی چرخدار در نقاط مختلف شهر در حال ارائه خدمت به معلولان عزیز می باشند که عمده آنها در مسیر های محوری نظیر خطوط منتهی به حرم مطهر و سایر مسیرهای شریانی سطح شهر فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در روز جاری طی مراسمی از ۴ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد آلایندگی یورو۵ و مناسب برای استفاده توان یابان به بهره برداری رسید.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: آموزش های لازم به کلیه راهبران ناوگان در خصوص نحوه خدمات رسانی به این عزیزان نیز داده شده است.

شهسوار ادامه داد: تمامی پایانه های متمرکز سازمان و بخش عمده ایستگاه های اتوبوس سطح شهر برای معلولان مناسب سازی شده است و تعداد ۶۵ ایستگاه پر مسافر در سطح شهر نیز به دستگاه های شارژ خودکار من کارت مجهز شده اند و این دستگاه ها در کوتاه ترین ارتفاع ممکن با قابلیت دسترسی معلولان عزیز نصب شده است.

وی افزود: راه اندازی سیستم اعلام صوتی نام ایستگاه ها داخل ناوگان و ارائه خدمات هوشمند برای استفاده توان یابان از خدمات حمل و نقل عمومی در نرم افزار نقشه همراه مشهد و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۸ از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.