نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه که به تازگی در آلمان افتتاح شده است جامع‌ترین نمایش از تمام آثار هنری بازیگر و کارگردان هالیوودی است که از ۶ دهه پیش شروع به نقاشی کرد.

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!

به گزارش قدس آنلاین، سیلوستر استالونه بازیگر و کارگردان هالیوودی جمعه بزرگ‌ترین نمایشگاه بازنگری آثار هنری‌اش را در آلمان افتتاح کرد و گفت «شاید باید نقاش می‌شدم، مسلماً استرسش کمتر بود.»

ستاره «راکی» و «رمبو» به هاگن در غرب آلمان رفت تا نمایشگاه «سیلوستر استالونه: جادوی بودن» را در یک موزه افتتاح کند. این نمایشگاه تا روز بیستم فوریه باز خواهد بود و شامل تعدادی از آثار هنری او در گذشته می‌شود.

آثاری که او قبلا در موزه دولتی روسیه در سن پترزبورگ در سال ۲۰۱۳ و همچنین در موزه هنرهای معاصر نیس در فرانسه در سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته بود هم در این مجموعه قرار داده شده‌اند. اما نمایشگاه هاگن جامع‌ترین مجموعه‌ای است که استالونه تا به حال برگزار کرده و شامل کل آثار او از اواخر دهه ۶۰ میلادی تا به حال می‌شود.

این بازیگر گفت: اینکه آثار من اینجا و کنار نقاشی‌های تعدادی از بزرگ‌ترین هنرمندان دنیا قرار گرفته برایم افتخاری فوق‌العاده است. این دنیای گالری‌ها هنوز برای من دنیایی بسیار جدید است.

استالونه نقاشی را از سنی پایین با الهام از آثار تجربی نقاش‌هایی مانند جکسون پولاک آغاز کرد. او در گالری تعریف کرد که وقتی جوان بود نقاشی‌هایش را به قیمت پنج دلار برای درآوردن پول بلیت اتوبوس می‌فروخت اما بعدها به نویسندگی روی آورد و بعد مسیر حرفه‌ای کاری‌اش را در عرصه بازیگری آغاز کرد.

البته بین نقاشی و بازیگری او هم ارتباط‌هایی وجود دارد و مثلاً تعدادی از نقاشی‌هایش با موضوع «رمبو» و «راکی» کشیده شده‌اند و اثر این شخصیت‌های محبوب روی فرهنگ عامه را به تصویر می‌کشند. در حقیقت، راکی قبل از اینکه فیلم شود نقاشی بود و استالونه آن را در سال ۱۹۷۵ کشیده بود.

ماتیاس راستورفر که یکی از سازمان‌دهندگان این نمایش بود، گفت: مسئله این است که چرا هنر سلبریتی‌ها را نمایش دهیم؟ آیا موضوع هنر است یا سلبریتی؟ یادم می‌آید وقتی نخستین بار هنر کارل لاگرفلت را نشان می‌دادیم هم همین سوال برای مردم پیش آمده بود. حالا همه موزه‌های دنیا می‌خواهند آثار لاگرفلت را نشان دهند. استالونه هم همینطور خواهد بود.

البته استالونه برنامه‌ای برای کنار گذاشتن سینما ندارد. او اخیراً کات کارگردانی خودش از قسمت چهارم «راکی» را منتشر کرد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری چهارمین فیلم در مجموعه «بی‌مصرف‌ها» است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.