ملی‌پوش تنیس‌روی‌میز ایران گفت: اینکه فدراسیون‌می‌گوید پول نداریم چند ملی پوش را اعزام کنیم نیاز به تغییر نگرش دارد و امیدوارم دغدغه ملی پوشان برطرف شود.

گلایه ملی‌پوش ایران از مشکلات تنیس روی میز کشور

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در آمریکا برگزار شد که از میان سه نماینده ایران امیرحسین هدایی توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و موفق ترین بازیکن ایران در آمریکا باشد.  او  در دور اول بازیکنی از بلاروس که در رنکینگ جهانی جایگاه بهتری نسبت به نماینده ایران داشت را شکست داد و در دور دوم هم با نفر اول رنکینگ جهان به رقابت پرداخت که در گیم چهارم حتی این تلاش را داشت که یک گیم را از این بازیکن مطرح چینی بگیرد. او  بر اساس عملکردی که داشت در رنکینگ جهانی هم توانست برخلاف برادران عالمیان صعود داشته باشد.

*رقابت با نفر اول جهان تجربه خوبی برایم بود

هدایی درباره عملکرد خود در قهرمانی جهان بیان کرد:  از ‌پنج ماه پیش برای حضور در این مسابقات برنامه ریزی کردم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم. مدت زمان تمریناتم را از پنج ساعت در روز به هفت ساعت رساندم. از لحاظ روحی و بدنی شرایط خوبی داشتم. در قرعه کشی هم بدشانس بودم اما با وجود این که بازی اولم سخت بود توانستم پیروز شوم. بازی دوم مقابل نفر اول رنکینگ جهان بود. بازی با نفر اول رنکینگ جهان می‌تواند هم از بد شانسی باشد و هم از خوش شانسی. خوش شانسی از این جهت که به هر حال او بهترین بازیکن جهان است و برای من که سن کمی دارم رقابت با او می‌تواند تجربه خوبی باشد. بدشانسی از این جهت که مسابقات قهرمانی جهان امتیاز بالایی دارد و در هر مرحله که پیروز می‌شویم  می‌توانستیم امتیاز زیادی به دست آوریم اما من در دور دوم با این بازیکن رقابت کردم که باعث شد از مسابقات کنار بروم. اگر می توانستم مراحل بیشتری در جدول باشم امتیاز بالاتری برای رنکینگ به دست می‌آوردم.

* بخاطر بزرگی بازیکن چینی استرس نداشتم

هدایی در مورد اینکه اسم و بزرگی این بازیکن باعث ایجاد استرس در او نشده بود؟ تصریح کرد: اصلا اینطوری نیست، قبل از بازی کوچکترین نکات را تصویر سازی کرده بودم. بخاطر استرس یا بزرگی اسمش نبود اما از لحاظ فنی، قوی است و تحت هر شرایطی حمله را از بازیکن حریف می گیرد و سریع است‌.ب ازی ما آخرین بازی بود که باید ساعت هفت شروع می شد ناگهان دو ساعت به تاخیر افتاد و نتوانستم دوباره گرم کنم. بیشتر مشکلم این بود خودم توپ ها را خراب می‌کردم.

* می‌توانستیم در مسابقات تونس و اسلوونی شرکت کنیم

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در پاسخ به این پرسش که چرا قبل از قهرمانی جهان در تور های جهانی شرکت نکرد؟ گفت: بعد از آسیایی ما می‌توانستیم به مسابقات تونس و اسلوونی برویم. تورهای جهانی بوداپست و چک با هزینه اسپانسر و حامی مالی‌ام آقای احسانی مهر که مدیرعامل تیم فراسنج هم است، رفتم و در مسابقات فنلاند هم با کمک او حضور دارم. باید از او تشکر کنم که من را حمایت می‌کند و واقعا حق پدری گردنم دارد.

* وظیفه ذاتی فدراسیون حمایت از ملی پوشان است

لژیونر تنیس روی میز ایران در مورد نقش مهم حضور در تورهای جهانی برای ارتقای رنکینگ تاکید کرد: در سال از ۱۲ تا ۱۶ مسابقه ای  که برگزار می شود، حداقل باید در هشت مسابقه شرکت کنیم تا در رنکینگ عقب نمانیم. ما سال آینده رویداد های مهمی چون کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و تیمی قهرمانی جهان  را داریم. سپس باید کم کم برای کسب سهمیه المپیک تیمی و انفرادی آماده شویم و  مستلزم این است در مسابقات شرکت کنیم. خیلی از بازیکنان کشورهای دیگر بدون هیچ دغدغه در تمام تور ها شرکت می کنند و در نهایت نتیجه هشت مسابقه که بهترین عملکرد را داشته اند برای رنکینگ محاسبه می شود. اما متاسفانه امسال از یازده مسابقه و تور جهانی که برگزار شده در چهار مسابقه شرکت کردم که تنها یکی از آنها را فدراسیون اعزام کرد! این در حالی است که از وظایف ذاتی و قانونی فدراسیون ها است که از ملی پوشان حمایت کنند و خواهش می کنم فدراسیون به فکر آینده ما باشد.

*دغدغه من و دیگر ملی پوشان برطرف شود و به تورها اعزام شویم

هدایی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور او در اروپا باعث نمی‌شود که اعزام به تور های جهانی هزینه کمتری برای فدراسیون داشته باشد و بهتر نیست با توجه پتانسیلی که دارد فدراسیون حتما برای حضورش در مسابقات مهم برنامه ریزی کند؟  تصریح کرد:  با مسئولان فدراسیون هم چندین بار صحبت کرده‌ام و امیدوارم که همکاری انجام شود و دغدغه من و دیگر ملی پوشان در رابطه با اعزام برطرف شود چرا که الان همه چیز پینگ‌پنگ به رنکینگ بستگی دارد. شرایط سنی رنکینگ و افتخاراتی که من کسب کرده‌ام همه گواه حمایت صد درصدی از من است. یعنی نقش رنکینگ در حضور در المپیک و تور های جهانی بسیار مهم است. از طرفی ما که لژیونر هستیم نمی‌توانیم در اردوها حضور داشته باشیم بنابراین تنها حضور در تورها می تواند کمک زیادی کند.

او ادامه داد: اینکه فدراسیون‌ می گوید پول نداریم چند ملی پوش را اعزام کنیم، نیاز به تغییر نگرش دارد. با توجه به اینکه در اروپا هم هستیم هزینه حضور در تورها نسبت به اینکه بخواهیم از ایران به یک کشور اروپایی سفر کنیم تقریبا از نصف هم کمتر می شود و حتی این موضوع را هم به فدراسیون گفته‌ام.

*چند سال است نمی‌توانیم شایسته نام ایران در تورها حاضر باشیم

هدایی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای حضور در مسابقات سال ۲۰۲۲ گفت:  چند سال است ما نمی توانیم آنچنان که شایسته نام  ایران است در تورهای جهانی شرکت کنیم و رنکینگ بگیریم و این در حالی است که مگر چند ملی پوش داریم؟ نه تنها بزرگسالان بلکه ملی‌پوشان پسر و دختر رده های سنی نیز چند سال است مشکل گرفتن رنکینگ در میادین بین المللی را دارند و این برای پینگ‌پنگ ایران  خطرناک است. تا حالا هم خیلی به ضررمان شده است. از سال ۲۰۲۲ هم تمام امتیازهایی که داشتیم پاک می‌شود بنابراین باید برنامه حرفه‌ای و جامعی برای حضور در تورها داشته باشیم. اتاق فکری تشکیل شود و  متناسب برنامه باشگاهی ما در اروپا تعیین شود که چه مسابقاتی را می توانیم شرکت کنیم و ازاول سال میلادی باید حرفه ای برنامه ریزی شود وتمامی اعزام ها و تاریخ آن ها را همانند سایر تیم ها در اروپا و آسیا بدانیم تا بتوانیم در رویدادهای مهمی که داریم نتیجه لازم را بگیریم.  

*سطح قرارداد بازیکنان جوان در لیگ برتر ناراحت کننده است

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در مورد گلایه برخی بازیکنان نسبت به مالیات ۲۰ درصدی که فدراسیون از قراردادهای لیگ بازیکنان کسر می کند تاکید کرد: ابتدا باید در مورد قراردادهای پایین بازیکنان رده جوانان و امید در لیگ برتر  صحبت کنم که نیاز است حتما فکری شود. من با خیلی از بازیکنان رده جوانان ارتباط دارم و مبلغ قرارداد آنها  ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان است و با توجه به هزینه‌های زیادی که باید این بازیکنان انجام دهند واقعاً این مبالغ در شان آنها نیست و واقعا ناراحت کننده است. از این رو  نیاز است که در این زمینه تلاش شود تا  زمینه ورود باشگاه هایی فراهم شود که از طریق آنها بتوان سطح قرارداد این بازیکنان را افزایش داد. مالیات ۲۰ درصدی هم از چند سال گذشته لحاظ شده است و با توجه به اینکه سطح قراردادها در پینگ پنگ مانند برخی رشته‌ها میلیاردی نیست این درصد مالیات به نظرم زیاد است و باید در آن بازنگری انجام شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.