معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که با تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و مخالفت با خواسته ترامپ در عدم تایید آن، کار درستی را انجام داده است.

پنس: مخالفت با درخواست ترامپ برای عدم تایید نتیجه انتخابات کار درستی بود

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از تصمیم خود در تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با وجود مخالفت ترامپ، دفاع کرد.

وی که با «کریستین برودکستینگ نتورک» مصاحبه می‌کرد گفت که در اعماق وجودش می‌داند که کار درست را انجام داده است.

اقدام پنس در تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که در آن «جو بایدن» پیروز شده بود با خشم طرفداران ترامپ مواجه شد و حتی تعدادی از طرفداران ترامپ در روز حمله به کنگره در ششم ژانویه شعارهایی مبنی بر اعدام مایک پنس سر می‌دادند.

پنس در این مصاحبه گفت: «در ژانویه ۲۰۱۷، من سوگند خوردم که از قانون اساسی ایالت متحده دفاع و حمایت کنم. من در اعماق وجودم می‌دانم که در آن روز، ما به وظیفه خود تحت قانون اساسی عمل کردیم».

وی ادامه داد: «من نمی‌دانم که آیا در آن روز من و رئیس جمهور ترامپ حتی چشم به چشم خواهیم شد یا اینکه بسیاری از طرفداران سرسختمان، با تصمیمم در آن روز موافق بودند اما من می‌دانم که کار درست را انجام دادم».

روز ششم ژانویه، دونالد ترامپ، معاون خود را تحت فشار قرار داد تا از تایید نتایج انتخابات خودداری کند هر چند که نقش معاون رئیس جمهور در روند تایید نتایج انتخابات آمریکا، تشریفاتی است.

دونالد ترامپ، روز ششم ژانویه در پیامی در توییتر که در حال حاضر تعلیق شده نوشته بود: «مایک پنس شجاعت انجام آن چیزی را که باید انجام دهد ندارد تا از کشور و قانون اساسی ما حمایت کرده و به ایالت‌ها این شانس را بدهد که تا به تصدیق حقایق و نه آن چیزهایی که ناصحیح و متقلبانه بوده، بپردازند. آمریکا خواستار حقیقت است».

این توئیت ترامپ در حالی منتشر شد که طرفداران وی در حال حرکت به سوی ساختمان کنگره بودند. تنها دو دقیقه پس از این توئیت، مایک پنس و خانواده‌اش به بیرون از ساختمان کنگره منتقل شدند و در این میان طرفداران ترامپ نیز حمله به ساختمان کنگره را آغاز کرده و شعار سر می‌دادند: «مایک پنس را اعدام کنید».

رئیس جمهور سابق آمریکا از تهدیدات طرفدارانش علیه پنس حمایت کرده و به «جاناتان کارل» در کتابش  با نام "خیانت: اقدام نهایی نمایش ترامپ" گفت که طرفدارانش یک واکنش «حس مشترک» به وضعیت انتخابات نشان دادند.

ترامپ گفت: «او می‌توانست (انتخابات را تایید نکند)- خوب مردم بسیار عصبانی بودند».

وی ادامه داد: «این یک حس مشترک بود که شما از آن حمایت می‌کردید. اگر شما بدانید که رای گیری متقلبانه بوده چگونه می‌توانید آن را در کنگره تایید کنید؟ چطور می‌توانید آن را انجام دهید».

مایک پنس بر خلاف بسیاری از جمهوری‌خواهان برجسته، پرونده نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را بسته می‌داند و گفت که دادگاه‌ها، ادعاهای متعدد کارزار ترامپ درباره تقلب و دیگر بی نظمی‌ها  را بازبینی کرده اما چیزی که بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد پیدا نشد.

پنس بعدها در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌ان گفته بود: « ایالت هایی در سرتاسر کشور بودند که انتخابات خود را خارج از آنچه که قانونگذاران ایالت تصویب کرده بودند جمع آوری کردند، و من واقعاً معتقدم که این موضوع در دادگاه ها به درستی بررسی و در نهایت تصویب شد».

این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها این احتمال وجود دارد که مایک پنس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد شود. 

از سوی دیگر، ترامپ نیز تمایل خود را برای نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ ابراز داشته و در این صورت رئیس جمهور سابق آمریکا و معاونش در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان رقیب هم خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.