عضو کمیته سیاستگذاری حزب کمونیست دیپلمات ارشد چین گفت: پکن از پیشنهاد کره جنوبی برای اعلام پایان رسمی جنگ کره ۱۹۵۰-۱۹۵۳ حمایت می‌کند.

پکن از اعلان رسمی پایان جنگ میان سئول و پیونگ یانگ حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از یونهاپ، «یانگ جیچی» عضو کمیته سیاستگذاری حزب کمونیست چین و دیپلمات ارشد این کشور، طی سخنانی گفت که پکن از پیشنهاد کره جنوبی برای اعلام پایان رسمی جنگ کره ۱۹۵۰-۱۹۵۳ حمایت می‌کند.

جیچی با استناد به اظهارات اخیر رئیس جمهور کره جنوبی گفت: (ما) از فشار برای اعلام پایان جنگ حمایت می‌کنیم و معتقدیم که اعلام پایان جنگ به ارتقای صلح و ثبات در شبه جزیره کره کمک می‌کند.

این مقام ارشد دولت چین در سفر رسمی به سئول با سوهون، رئیس امنیت ملی و مشاور امنیت ملی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز ملاقات و گفتگو کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت کره جنوبی در خصوص این سفر به خبرگزاری یونهاپ گفت، یانگ در دیدار با سوهون، تاکید کرد که پکن قصد دارد در آینده، "نقش سازنده‌تری" در موضوعات مشابه داشته باشد.

در ماه سپتامبر، مون به سازمان ملل پیشنهاد کرد که دو کره، ایالات متحده و چین گرد هم آمده تا رسماً پایان جنگ در شبه جزیره کره را اعلام کنند.

در همین حال، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که سئول و واشنگتن رایزنی‌ها را در مورد محتوای اعلامیه پایان جنگ کره آغاز کرده و بر روی چارچوب همکاری مشترک در این زمینه به توافق رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.