مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌ رضوی گفت: در هشت ماه ابتدایی سال جاری گازرسانی مورد نیاز بخش حمل‌ونقل نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

کاهش مصرف گاز در بخش‌های عمومی و خانگی خراسان رضوی/افزایش ۴.۴ درصدی گازرسانی به بخش حمل و نقل

به گزارش قدس انلاین، حسن افتخاری اظهار کرد: خوشبختانه خراسان‌ رضوی از استان‌های گازخیز کشور محسوب می‌شود. علی‌رغم این که طی سال‌های گذشته تا کنون گاز مورد نیاز خراسان بزرگ و بخش‌های همجوار آن از جمله سمنان،گلستان و... توسط پالایشگاه‌ شهید هاشمی‌نژاد و تاسیسات ذخیره‌سازی سرخس تامین می‌شود اما در بعضی از فصول سال واردکننده گاز از سایر استان‌ها هستیم.

وی افزود: با وجود این مسائل گاز طبیعی همچنان به صورت پایدار و ایمن در استان تامین می‌شود. خراسان رضوی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک گاز دارد. همچنین بیش از ۳۳ هزار متر شبکه گاز در استان ما وجود دارد که این آمار بیشترین میزان شبکه گاز در سطح کشور است. مشهد بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ مشترک دارد که این تعداد حتی از مشترکین ۲۵ استان کشور نیز بیشتر است خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد مشترک گاز را دارد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: شرکت گاز خراسان رضوی از سال گذشته تا کنون اقدامات جدی‌تری نسبت به سال‌های گذشته در خصوص مصرف بهینه گاز مشترکین انجام داده است. همچنین توافق سوآپ گاز با کشور ترکمنستان نیز می‌تواند در زمینه مصرف گاز مفید باشد.

وی با اشاره به تغییرات روش‌های تحویل گاز به نیروگاه‌ها طی سال جاری و مدت مشابه در سال قبل توضیح داد: در هشت ماه ابتدایی سال جاری میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. تامین گاز مورد نیاز بخش حمل‌ونقل نیز طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴.۴ درصد افزایش داشته است. در بخش فولاد و سیمان نیز طی هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش یک درصدی گاز تحویل داده شده به کارخانجات بوده‌ایم. مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی در هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز روندی کاهشی داشته و این مورد  بسیار امیدوارکننده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: تقریبا یک سال است که موضوع ارتقا و بهینه‌سازی راندمان‌ موتورخانه‌های واحدهای تجاری و اداری مطرح شده است. این موضوع به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولیدِ رقابت‌پذیر و مصوبه شورای اقتصاد، اجرا شده است. روش این کار نیز به این صورت است که مجموعه‌هایی که موتورخانه دارد، با مراجعه به سایت شرکت‌ گاز خراسان رضوی و ثبت نام در بخش موتورخانه و پس از بررسی کارشناسان، با حداقل ۱۰ درصد صرفه‌جویی در موتورخانه‌هایشان مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.