دبیر سی‌ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با اشاره به پایان این جشنواره با معرفی نمایش‌های برتر، گفت: سه نمایش «درخشش صبحگاهی سیاره ناهید»، «هملتک» و «خون‌مردگی» از خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردند.

پایان جشنواره سی‌ویکم تئاتر خراسان رضوی/راه‌یابی ۳ نمایش استان به جشنواره فجر

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا افشاری در رابطه با اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی و آثار برگزیده این جشنواره اظهار کرد: اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با حضور قادر آشنا، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولان شهری تربت‌ حیدریه برگزار شد. در این مراسم از بولتن جشنواره که توسط علیرضا اسدی طراحی شده بود، رونمایی شد و از ۶ پیشکسوت تئاتر استان از جمله فرشید تمری از مشهد، جواد رادمرد از قوچان، حسین ابراهیمیان از تربت حیدریه، حسین کارگری از سبزوار، حسین رستمیان از مشهد و حسین لطف‌آبادی از نیشابور تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: با اعلام آرای داوران این دوره از جشنواره نمایش‌های درخشش صبحگاهی سیاره ناهید، نوشته مسعود عقلی و مهسا غفوریان، به کارگردانی مسعود عقلی از مشهد، نمایش هملتک به نویسندگی و کارگردانی مهدی احمدی از مشهد و نمایش خون‌مردگی به نویسندگی محسن سفیدسنگی و کارگردانی مهدی جلینی از سبزوار به عنوان سه اثر برتر و نماینده خراسان رضوی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. امیدوار هستیم با کیفیت مطلوب این نمایش‌ها بتوانیم به خوبی در جشنواره تئاتر فجر ظاهر شویم.

دبیر سی‌ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در خصوص کیفیت آثار این دوره از جشنواره، تصریح کرد: با اینکه در شرایط کرونایی قرار داشتیم و در طی دوسال اخیر هنرمندان تئاتر فعالیت و تمرین زیادی نداشتند، اما اجراها در جشنواره تئاتر استان ارزشمند بود و کیفیت آن‌ها را می‌توان خوب برآورد کرد. یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال حضور جوانان در کنار پیشکسوتان بود و حتی برخی از کارگردان‌های کار اولی در جشنواره حضور داشتند که رتبه‌های خوبی نیز کسب کردند.

در پایان سی‌ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی که شامگاه شنبه، ۱۳ آذر، در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف با رأی هیأت داوران به شرح زیر معرفی شدند

در بخش کارگردانی این جشنواره مهدی جلینی برای نمایش خون‌مردگی، مسعود عقلی برای نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید و مهدی احمدی برای نمایش هملتک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. از مصطفی نصیری، برای نمایش سرور برازنده الکتراست تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش نمایش‌نامه‌نویسی محسن سنگ‌سفیدی نویسنده نمایشنامه خون‌مردگی، مسعود عقلی و مهسا غفوریان نویسندگان نمایشنامه درخشش صبحگاهی سیاره ناهید به ترتیب به رتبه‌های اول و دوم دست پیدا کردند. رتبه سوم نیز به صورت مشترک به مصطفی نصیری نویسنده نمایشنامه سرور برازنده الکتراست و مهدی احمدی نویسنده نمایشنامه هملتک اعطا شد. در این بخش از سپهر ملاحسینی و فرید قادری، نویسندگان نمایشنامه عبدالله نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش بهترین بازیگر مرد تارخ اردشیری بازیگر نمایش سرور برازنده الکتراست رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم به صورت مشترک به مهدی احمدی، بازیگر نمایش هملتک و احسان افچنگی بازیگر نمایش خون‌مردگی رسید و مسعود میرنیکزاد بازیگر نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید و مسعود حیدریان بازیگر نمایش عبدالله نیز به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. از علی‌اصغر آقاحسینی و سیدمحسن هاشمی،  بازیگران نمایش ارمون نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش بهترین بازیگر زن مهسا غفوریان بازیگر نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید رتبه اول و شیدا شهیدی بازیگر نمایش خون‌مردگی رتبه دوم را کسب کردند. رتبه سوم نیز به صورت مشترک به پریا هروی بازیگر نمایش سرور برازنده الکتراست و سارا قلعه‌نویی بازیگر نمایش ماخولوژی رسید. از عاطفه پوربهرام بازیگر نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید و ریحانه علیزاده بازیگر نمایش خون‌مردگی نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی صحنه مهدی شریفی، طراح صحنه نمایش هملتک به عنوان برگزیده انتخاب شد و از مرتضی ربیعی، طراح صحنه نمایش تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه تقدیر به عمل آمد، در بخش طراحی لباس امید علیزاده طراح لباس نمایش هملتک به عنوان برگزیده انتخاب شد و امید علیزاده چهره‌پرداز نمایش هملتک در بخش بهترین طراحی گریم به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش طراحی نور سامان جمشیدی، طراح نور نمایش تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد. در بخش موسیقی نیز مهدی حسنی آهنگساز نمایش ارمون به عنوان بهترین آهنگساز انتخاب شد و از محمد طاهونی آهنگساز نمایش گره تقدیر به عمل آمد. در بخش طراحی و ترکیب صدا نیز روح‌الله محجوب، طراح صدای نمایش سرور برازندهٔ الکتراست و در بخش طراحی پوستر و بروشور، سروش حیدری طراح گرافیست نمایش سرور برازندهٔ الکتراست به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.