۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 779775

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: مسئولان باید فکری بکنند، به جای فجر با زمین، بازی داشتیم.

نکونام: به جای فجر با زمین، بازی داشتیم

به گزارش قدس آنلاین جواد نکونام پس از تساوی یک-یک فولاد مقابل فجرسپاسی اظهار داشت: ما با فجر بازی نداشتیم. با زمین بازی داشتیم. مسئولان باید فکری کنند. در هیچ کجای دنیا در چنین زمین بازی نمی‌شود. فجر بعد از چند سال به لیگ برتر آمده، یک زمین خوب به آن‌ها بدهید. موقع گرم کردن چمن را کوتاه می‌کردند. چند روز قبل بازی لیگ یک اینجا برگزار شد.

سرمربی تیم فولاد تصریح کرد:‌ اکنون خنده‌دار است چه قبل و چه بعد از بازی بگوییم می‌گویند چرا؟ فوتبالی در این زمینه وجود ندارد تمام گل‌هایی که فجر زده روی اتفاقات بوده است. بازی با گل‌گهر دقیقه ۹۱ گل خوردند. بازی با استقلال روی دو ضربه ایستگاهی بوده امروز هم روی ایستگاهی بوده است. مدام بازی روی هوا و دعوا است. حیف است که در این زمین فوتبال بازی کنیم. بی‌احترامی به فوتبال است. در شأن فوتبال ما نیست. یک زمین خوب آماده کنید تا فجر در آن بازی کند.

وی افزود: مسئولین استان باید بخواهند و همچنین دو روز قبل بازی لیگ یکی اینجا برگزار نکنند. این چه کاری است؟ بارندگی که در شیراز وجود نداشت، توپ وسط زمین ماند و نمی‌دانم آب وسط زمین چه کار می‌کرد. ما امروز با زمین حافظیه یک بر یک کردیم. تیم فجر هم از این شرایط ضربه می‌خورد. فوتبالی که این تیم بیرون از خانه بازی می‌کند اصلاً قابل قیاس نیست. فجر تیم قابل احترامی است که خوب بازی می‌کند ولی هر تیمی اینجا بیاید این مشکل را دارد. بازی‌های خانگی این تیم را دیده‌ایم فقط روی اتفاقات بود. تیم ما امروز بدون حمله حریف گل خورد چون توپ را زدند دفاع ما فکر می‌کرد توپ می‌ایستد و بعد از بین دو دفاع رفته و گل خوردیم. 

نکونام گفت: بعد از گل هرچه از موقعیت‌ها استفاده نکردیم به خاطر شرایط زمین و بی‌دقتی ما بود. در مجموع فوتبالی وجود نداشت و به داور بازی هم گفتم آخر بازی سعی کردیم با سه مهاجم بازی کنیم که ببریم باید مستقیم بازی می‌کردیم و این چیزی نیست که دوست داشته باشم. تیم من فوتبال بازی می‌کند وقتی اهواز بازی می‌کنیم خودمان در استادیوم تمرین نمی‌کنیم. کم تمرین می‌کنیم تا زمین خراب نشود و برای بازی لیگ مشکل به وجود نیاید اما اینجا اصلاً رعایت نمی‌کنند. وقتی بازی لیگ یکی برگزار می‌کنند مشخص است نمی‌دانم با چه اجازه‌ای این کار انجام شده است؟ مسئولان لیگ و دوستان فردا نیایند جواب بدهند! من به نفع فوتبال صحبت می‌کنم نه خودم، هر تیمی اینجا آمده این موضوع را عنوان کرده است.

وی در خصوص شرایط تیم فولاد عنوان کرد: متأسفانه سینا شاهدوستی و وحید حیدریه را بازی قبل از دست دادیم و امروز آنها را نداشتیم. صابر حردانی بعد از سرما خوردگی شدید برگشته بود ایوب والی برگشته بود اما آنها با تیم تمرین نکرده بودند به همین خاطر از آنها استفاده نکردیم. بازیکنان دیگری ما در بازی که توپ روی هوا بود فوتبالی وجود نداشت و بزن زیرش بود، زحمت کشیدند. در بعضی نقاط زمین یک تیم ۳-۴ پاس می‌داد و توپ لو می‌رفت. تیم ما امروز بدون موقعیت گل خورد. این دومین بازی است که از فرصت‌هایمان استفاده نمی‌کنیم تا بازی را ببریم. موقعیت ایجاد می‌کنیم اما نمی‌توانیم گل بزنیم و به همین خاطر چهار امتیاز از دست دادیم. تیم ما ایراداتی دارد که باید برطرف شوند. مهم‌ترین ایرادمان مشکل مصدومیت‌ها است. چون بازیکنان تیم از نظر بدنی مشکل دارند. در حال کار هستیم تا شرایط تیم کم‌کم ایده‌آل شود. تیم ما در یک بازی فیزیکی و درگیرانه خوب بازی کرد اما این کافی نیست چون باید با حریف، زمین و خیلی از مسائل دیگر بجنگیم.

نکونام با اشاره به فجر سپاسی تصریح کرد: این دومین بازی است که ما در نیمه دوم اصلاً فوتبالی نمی‌بینیم. دروازه‌بان آنها و بازیکنان‌شان روی زمین می‌خوابیدند ۱۰ بار برانکارد وارد زمین شد این یک فوتبال زشت است. من صدایم درنیامد چون گفتم ولش کن، بهتر است بازی کنیم، نیمه دومی وجود ندارد! 

سرمربی فولاد با اشاره به تقابل روز گذشته استقلال و پرسپولیس گفت: دیروز دربی را دیدید مدام بازی می‌خوابید، مدام حرف می‌زدند! انگار همه دوست داریم بازی‌ها مساوی شود. تا کمی تنش می‌شود می‌گویند بگذارید بازی مساوی و تمام شود! همه اینطوری خوشحال هستند! در صورتی که این فوتبال نیست. باید خوب بازی کنید و زحمت بکشید. یک تیم می‌برد و یک تیم می‌بازد، هر اتفاقی افتاد مبارک آن تیم باشد. به فجر سپاسی خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند.

وی در مورد کم گل بودن بازی‌های لیگ برتر اظهار داشت: به خاطر سیستم ۵ دفاع است که به فوتبال ایران آمده است. گل زدن به این سیستم سخت است. فجر در بازی‌های قبل پنج دفاعی بود و امروز تغییر سیستم دادند. مهم‌تر از آن ما به اندازه تعداد انگشتان دست بازیکنان خلاقی داریم که بتوانند نتیجه کنند. بازیکنان خلاق نتیجه را عوض می‌کنند اما ما در فوتبال‌مان چنین بازیکنانی کم داریم. فرق و سطح بازیکنان خیلی کم است فقط چند بازیکن بالاتر از بقیه هستند. بقیه بازیکنان هم‌سطح هستند. بازیکن باید در لحظه و ثانیه نتیجه را عوض کنند. تیم‌هایی که دارند استفاده می‌کنند و تیم‌هایی که ندارند باید با زحمت و تلاش کار کنند.

نکونام افزود: راحت‌ترین کار دفاع کردن است این کار را همه خوب انجام می‌دهند اما وقتی با پنج مدافع بازی می‌کنید و سه هافبک جلوی آنها هستند دیگر حمله‌ای وجود ندارد. روی اشتباهات حریف یا روی ضربات ایستگاهی می‌توان به گل رسید و این مشکلی است که گریبان فوتبال ما را گرفته است. 

سرمربی فولاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری که خودش را از یک پیج اینستاگرامی برای فوتبال شیراز معرفی کرد در مورد اینکه برخی تیم‌ها مانند سپاهان و ذوب‌آهن در این زمین به پیروزی رسیدند اما استقلال و فولاد نتوانستند سه امتیاز را بگیرند و آیا اعتراضات چمن بعد از بازی رابطه مستقیمی با نتیجه نگرفتن دارد، گفت: شما رسانه فجر هستید؟! در مورد بازی سؤال کنید.

وی در مورد اینکه اعتراضات به داوری در بازی امروز زیاد بود، عنوان کرد: داور خوب قضاوت کرد. ایراد این بود که فجر می‌خواست بازی را بخواباند اما ما نیاز داشتیم بازی جریان پیدا کند. در نیمه اول دو تیم بکش بکش انجام دادند و بازی درگیرانه بود. در نیمه دوم شرایط بازی فرق کرد. تیمی که عقب باشد می‌خواهد گل بزند و تیمی که جلو است دفاع می‌کند تا گل نخورد. این طبیعی و در فوتبال مشخص است. اعتراض من به نیمکت‌ها این بود که زیاد صحبت نکنید و بگذارید بازی جریان پیدا کند. اعتراض ما به جریان بازی بود. همان چیزی می‌شد که فجر می‌خواست، بازی را بخواباند و وقتی هم که گل زد بیشتر شد. وقتی دروزاه‌بان دقیقه ۵۰ کارت زرد می‌گیرد یعنی بازی مدام خوابیده است!

نکونام در خصوص اعتراض به نیمکت فجر بیان داشت:‌ من به خاطر مسائلی که گفتم به نیمکت خودم اعتراض کردم. اصلاً به نیمکت فجر حرفی نزده‌ام هیچکس هم صحبت نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.