معاون قضایی دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: کاهش اطاله دادرسی می‌بایست اولویت کار دادگاهها و محاکم قضایی در سطح استان باشد و همه ظرفیتهای موجود در این راستا بکار گرفته شوند.

معاون دادگستری خراسان رضوی بر لزوم کاهش زمان دادرسی در محاکم تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمود فروتنی  در مراسم تودیع و معارفه رووسای پیشین و جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد افزود: روند رسیدگی به مسائل قضایی مردم باید به‌روز شود تا اطاله دادرسی در محاکم رخ ندهد، این موضوع مورد عنایت خاص مسوولان و دست‌اندرکاران ذیریبط قرار گیرد.

وی به تدوین شناسنامه‌ مسائل قضایی هر یک از شهرستانهای استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: گناباد در این چارچوب جزو امنترین و دارای کمترین مشکلات قضایی در سطح خراسان رضوی شناخته شده است. 

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی ادامه داد: مسوولان و کارکنان ادارات در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف، جنگ اقتصادی و روانی در پی اختلال در معیشت و زندگی مردم و جدا کردن آنان از نظام جمهوری اسلامی هستند، باید مردمی را که در برابر همه توطئه‌ها صبورانه ایستاده‌اند با ارائه خدمات سازنده امیدوار سازند. 

فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: گناباد کمترین میزان آسیبهای اجتماعی را در میان شهرستانهای استان خراسان رضوی دارد و با همراهی بخشهای مختلف مدیریتی شهرستان با رویکرد پیشگیرانه میزان نارضایتی مردم این خطه به حداقل میزان ممکن کاهش یافته است.

حامد قربانی افزود: همچنین با وجود شرایط بد اقتصادی جاری هیچیک از واحدهای تولیدی گناباد تعطیل نیستند. 

وی ادامه داد: هفت واحد صنعتی تعطیل شده در گناباد با برگزاری مستمر نشستهای تخصصی و حمایت قضایی از پارسال دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

سرپرست سابق دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد نیز در این مراسم تودیع و معارفع مجموع ورودی سال ۱۳۹۶ پرونده‌ها را به دادسرای این شهرستان ۲۴ هزار و ۵۸۲ فقره ذکر و بیان کرد: ۱۶ هزار و ۷۰۰ فقره از این تعداد پرونده در بخش تحقیق اعم از بازپرسی و دادیاری و بقیه مربوط به شعبه اجرا بود. 

حمیدرضا بنی‌اسدی افزود: شمار کنونی پرونده‌های قضایی در دادسرای شهرستان گناباد به ۸۴۶ فقره کاهش یافته که ۵۱۰ پرونده در شعبه اجرا و بقیه در حوزه تحقیق در دست رسیدگی هستند. .

وی ادامه داد: در راستای سیاستهای قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری با اقداماتی نظیر  مجازاتهای جایگزین حبس و رویکرد پیشگیرانه در رسیدگی به پرونده های قضایی تعداد زندانیان زندان گناباد و بجستان از ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۹۶ هم اکنون به  ۲۲۰ تن کاهش یافت در مقطعی این تعداد به ۱۷۷ نفر هم کاهش یافته بود.

سرپرست سابق دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: کاهش اطاله دادرسی ظرف سالهای اخیر مورد توجه دادگستری این شهرستان بوده بطوری که مدت زمان کنونی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اجرای احکام گناباد ۸۰ روز است. 

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده نیز از سال ۱۳۸۷ تاکنون در شورای حل اختلاف گناباد مورد رسیدگی قرار گرفته و هم‌اکنون ۴۱۱ فقره توسط همین شورا در دست رسیدگی است. 

بنی‌اسدی همچنین اظهار داشت: ظرف سه سال اخیر در نتیجه همگرایی و همفکری اعضای شورای تامین این شهرستان و رویکرد پیشگیرانه هیچ موردی از عمد در گناباد رخ نداده است. 

همچنین در مراسم امروز "مرتضی میرزایی" به عنوان رییس جدید دادگستری و "مرتضی امیری" به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب گناباد معرفی شدند و از خدمات علیرضا محولاتی و حمیدرضا بنی‌اسدی در این مسوولیتها تقدیر به عمل آمد. 

میرزایی پیش از این ریاست دادگستری شهرستان بردسکن و "مرتضی امیری" مسوولیت یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب گناباد را بر عهده داشتند. 

"علیرضا محولاتی" نیز در مسوولیت جدید خود به سمت ریاست دادگاههای عمومی و انقلاب سمنان و حمیدرضا بنی‌اسدی به سمت ریاست شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهرستان طرقبه و شاندیز منصوب شده‌اند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.