رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نهضت توان افزایی برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توان بخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی اجرایی شده است، گفت: سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه در سراسر کشور کمک کردند.

 کمک ۱۴۵ میلیارد تومانی خیرین به آموزش و پرورش استثنایی کشور

به  گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر «سید جواد حسینی» در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین که در سالن ورزشی مجتمع معلولین شهید فیاض بخش مشهد و با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی برگزار شد گفت: جامعه دوستدار انسان، جامعه ای است که عادلانه، فراگیر، در دسترس، بدون خطر و عاری از آلودگی ها است و یکی از مشخصه های جدی جامعه دوستدار انسان، جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است.

وی افزود: در مسیر رسیدن به جامعه دوستدار انسان، کتاب و معلول، افراد بزرگی گام برداشته اند. با همت این خیرین و در ۲ سال گذشته در قالب نهضت «از خشت تا بهشت» ۲۰۰ مدرسه کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که این امر منجر به افزایش ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی استان های کشور و ۲.۵ متر مربع در مناطق محروم شده است.

حسینی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی با همت خیرین نیک اندیش ساخته شده است.

معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که نهضت توان افزایی برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توان بخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است، گفت: سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه در سراسر کشور کمک کردند.

وی افزود: خیرین در ایام کرونا هم در کنار نظام تعلیم و تربیت  بودند و بیش از ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تامین کردند که از این تعداد  ‌۳۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار استنثایی اهدا شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.