رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در شهرهای استان تشدید می‌شود که اولویت اجرای این طرح در مرکز استان خواهد بود.

پلیس خراسان رضوی برخورد با خودروهای دودزا را تشدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: کیفیت هوا در کلانشهر مشهد در روزهای اخیر به دلیل وارونگی هوا در وضعیت ناسالم قرار داشته است لذا با جدیت از تردد خودروهای دودزا در این شهر جلوگیری خواهد شد.
رییس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: طبق بند ۹۴ ماده یک آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه، که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حدمجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا باشد، نقص فنی محسوب می‌شود.
دهنوی اضافه کرد: مشارکت عمومی برای کاهش آلایندگی هوا ضروری است، شهروندان باید نسبت به رفع عیوب فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند تا سهمی در کاهش آلایندگی جوی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پرهیز از سفرهای غیرضرور از دیگر راهکارهای کاهش آلایندگی‌هاست.
براساس مطالعات "سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد"، منشاء بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای این شهر حوزه حمل‌ و نقل است و ۲ منبع اصلی این آلودگی نیز خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هستند.
میزان آلودگی هوا ناشی از تردد با ناوگان اتوبوسرانی تقریبا یک پنجم خودروهای شخصی است و از سوی دیگر سفر با قطارشهری، به‌خاطر برقی بودن، هیچ گونه آلودگی موضعی ایجاد نمی‌کند.
روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در شهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد تردد می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.