رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر برزیل بر تنظیم تراز تجاری و تهاتر کالا میان دو کشور تاکید کرد.

تاکید رییس کمیسیون کشاورزی بر تهاتر کالا میان ایران و برزیل

به گزارش قدس آنلاین، لودمار گوسالوس آگیلار نتو سفیر برزیل در تهران با محمدجواد عسگری رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در ابتدای این نشست عسگری با اشاره به سفر موفقیت آمیز هیاتی از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به برزیل، گفت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی، صنعت، پتروشیمی و گردشگری دارند و امیدواریم بتوانیم در راستای منافع دو کشور از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه روند ارتباطات دو کشور را رو به رشد دانست و افزود: اجرایی کردن توافقات فیمابین می‌تواند به رشد و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری کمک کند.

 وی در همین بخش بر تنظیم تراز تجاری و تهاتر کالا بین دو کشور تاکید کرد.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی افزود: افتتاح اتاق بازرگانی بین دو کشور به آشنایی از ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و آشنایی هرچه بیشتر فعالان بخش های خصوصی دو کشور از یکدیگر منجر می‌گردد.

در ادامه این دیدار لودمار گوسالوس آگیلار نتو سفیر برزیل در تهران با مثبت ارزیابی کردن سفر هیات کمیسیون کشاورزی به برزیل، ظرفیت‌های همکاری فی‌مابین را گسترده خواند و بر توسعه و تقویت همکاری‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر تاکید کرد.

سفیر برزیل با اشاره به افزایش روابط تجاری دو کشور نسبت به سال قبل از تلاش کشورش برای برگزاری دومین دوره کمیسیون مشورتی مشترک خبر داد و اظهار امیدواری کرد با توجه به تمایل دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین در سال آینده میلادی این امر محقق شود.

 وی ضمن تاکید بر تنوع بخشی روابط فیمابین استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و نمایشگاهی دو کشور را مهم خواند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.