وزیر ارتباطات با بیان اینکه محور فعالیت‌ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است، گفت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت فضای مجازی کشور یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح هایی است که باید به سرعت اجرایی شود.

 شبکه ملی اطلاعات محور فعالیت‌های وزارت ارتباطات است

به گزارش قدس انلاین، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری امروز در صحن علنی مجلس با بیان اینکه محور فعالیت‌ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری، وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و همه بخش های این وزارتخانه باید نقش و وظایف خود را در تحقق این شبکه ببینند.

وی افزود: همان طور که از روز اول عرض کردم مسئولیت این کار برعهده من خواهد بود و برای آن ساز وکار پیش بینی کرده‌ام و شورایی تحت عنوان شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت فضای مجازی کشور یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح هایی است که باید به سرعت اجرایی شود البته با وجود همه زحماتی که در گذشته کشیده شده وضعیت مطلوبی در این حوزه نداریم.

 زارع‌پور گفت: بیش از ۱۰ سال است که شبکه ملی اطلاعات در کشور مطرح است اما به تازگی سال گذشته و در شهریور ماه شورای عالی فضای مجازی تکلیف دستگاه ها را در تحقق شبکه ملی اطلاعات مشخص کرد و بنده نیز پیش تر اعلام کردم که برای تحقق برنامه های خود در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و تکالیف قانونی خود برنامه های مدونی دارم.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ پروژه بزرگ ذیل شبکه ملی اطلاعات و پیش بینی های شورای عالی فضای مجازی تعریف شده و شبکه ملی اطلاعات یکی از الزامات امروز کشور است و بحث بسیار مهمی است که متاسفانه دو هیولا از آن در این سال ها ساخته شده است یک هیولا برای مسئولین و یک هیولا برای مردم.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: البته غول دیگری درباره شبکه ملی اطلاعات نیز ساخته شده است ومی گویند اگر این شبکه راه اندازی شود اینترنت محدود می شود و دسترسی های مردم کم خواهد شد در حالی که به هیچ وجه این طور نیست.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.