فلیکس بریش در بازی امشب رئال مادرید و اینتر از دنیای داوری خداحافظی خواهد کرد.

خداحافظی داور مشهور آلمانی در سانتیاگو برنابئو

به گزارش قدس آنلاین، امشب در برنابئو رئال مادرید ار هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان میزبان اینتر است و جدال بر سر صدرنشینی خواهد بود. در این بازی یک داور مشهور نیز از دنیای داوری خداحافظی خواهد کرد. فلیکس بریش آلمانی در سن ۴۶ سالگی بازنشسته می شود و چه دیداری بهتر از رئال مادرید و اینتر در یک ورزشگاه تاریخی همچون برنابئو.

بریش ۱۸ سال است که داوری می کند و در ۱۴ سال اخیر نیز داور بین المللی بوده است. فصل جاری او ۵ بار در لیگ قهرمانان قضاوت کرده، از جمله دو بازی میلان و پورتو و نیز ویارئال و منچستریونایتد.

در یورو ۲۰۲۰ نیز بیش از هر داوری از سوی یوفا برای قضاوت انتخاب شد و بازی نیمه نهایی بین ایتالیا و اسپانیا را نیز سوت زد. بریش اخیرا بازی حساس بین اسپانیا و سوئد در مقدماتی جام جهانی را نیز قضاوت کرد که با برتری لاروخا و صعود این تیم به جام جهانی همراه شد.

در کارنامه بریش دو فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نیز به چشم می خورد. سال ۲۰۱۷ او بازی رئال و یوونتوس در کاردیف را سوت زد که در نهایت به برتری ۴-۱ کهکشانی ها و قهرمانی شماره ۱۲ این تیم ختم شد. سال ۲۰۱۴ نیز فینال لیگ اروپا بین سویا و بنفیکا را قضاوت کرد(قهرمانی سویا).

بریش از سوی فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال بهترین داور سال ۲۰۲۱ نیز معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.