دروازه‌بان تیم ملی فوتبال می‌گوید که نتایج این تیم گویای عملکرد اسکوچیچ است و نه تنها نباید از این مربی انتقاد شود بلکه باید تعریف و تمجید نیز صورت گیرد.

بیرانوند: به جای انتقاد از اسکوچیچ باید از او تمجید شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا بیرانوند بعد از جدایی از پرسپولیس راهی فوتبال اروپا شد تا به دنبال چالش‌های جدیدی باشد. این دروازه‌بان اما حضور بلندمدتی در آنتورپ نداشت و در نهایت ترجیح داد راهی پرتغال شود. او حالا پیراهن بواویشتا را بر تن می‌کند و برخلاف خبرهایی که در این مدت از احتمال بازگشت بیرانوند به فوتبال ایران مطرح می‌شود، او فعلا چنین فکری در ذهن ندارد.

بیرانوند در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، به سوالات پاسخ می‌دهد.

در آخرین مسابقه‌ای که در لیگ پرتغال انجام دادی، در دقایق پایانی برخوردی با علی علیپور داشتی. آن صحنه پنالتی بود؟
در بازی قبل متاسفانه در دقیقه ۹۵ گل خوردیم و آن اتفاق در همین بازی هم رخ داد. در مورد صحنه برخورد با علیپور باید بگویم که اینجا سیستم VAR وجود دارد و همه چیز را مورد بازبینی قرار می‌دهند. من و علیپور با یکدیگر برخورد داشتیم که متاسفانه از ناحیه زانو و سفیدران احساس درد می‌کردم و حتی عکسش را هم برای علی فرستادم. در آن صحنه برخورد صورت گرفت ولی به هیچ عنوان پنالتی نبود.

تحلیل خودت از موقعیتی که از بواویشتا داری چیست؟
بواویشتا تیمی است که یک بار قهرمان پرتغال شده و البته در یکی دو سال اخیر در هفته‌های آخر ماندنش را در لیگ قطعی کرد. قصد باشگاه این بود که امسال با تیم قوی‌تری راهی مسابقات شود. تغییر مربی داشتیم که این شرایط را سخت کرد. فکر می‌کنم اوضاع تیم در آینده بهتر شود و بتوانیم به رده‌های بالاتر برویم. هفته آینده هم یک بازی سخت با اسپورتینگ داریم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

در مورد رکورد پرتاب دستت که در کتاب گینس ثبت شد صحبت کن. فکر می‌کنی خودت این رکورد را بهبود ببخشی؟
اتفاقی که افتاد با دعای خیر مردم و لطف خداوند بود. در مورد بهبود این رکورد همه چیز دست داوران گینس است که بخواهند از من دعوت کنند تا دوباره این رکورد را بزنم. قطعا امیدوارم رکورد خودم را در آینده بشکنم.

روی پرتاب‌ها تمرین می‌کنی یا فقط در شرایط بازی این تمرینات را انجام می‌دهی؟
تمرین هم می‌کنم و اتفاقا خیلی هم سختی کشیدم تا بتوانم در این زمینه پیشرفت کنم. پرتاب‌ها را فقط در زمانی انجام می‌دهم که واقعا مفید باشند و بتواند برای تیم ایجاد موقعیت کند.

به این فکر می‌کنی که به فوتبال ایران برگردی؟
تا حالا چیزی در مورد بازگشت به ایران نگفته‌ام و تا جایی که شرایط برایم مهیا باشد و پیشنهاد داشته باشم ترجیح می‌دهم در فوتبال اروپا بمانم. در این مدت که در اروپا بودم اتفاقات خوبی برای من رخ داد و از لحاظ فن دروازه‌بانی پیشرفت کردم. به این فکر نمی‌کنم که به فوتبال ایران برگردم.

چقدر احتمال می‌دهی که در یک لیگ یا یک تیم معتبرتر بازی کنی؟
بازیکن وقتی در تیمی باشد که خوب نتیجه بگیرد خودش هم از لحاظ فنی و روحی در شرایط بالایی قرار می‌گیرد. تمام هدف من این است که بتوانم اینجا خوب کار کنم و صاحب موقعیت بهتری شوم.

دربی تهران را دیدی؟
در آن روز بازی داشتیم و از طریق گوشی دقایقی از بازی را دنبال کردم ولی نتوانستم به صورت کامل ببینم.

حتما می‌دانی انتقادهایی از سطح فنی این مسابقه صورت گرفت.
بله. من نظر کارشناسان را دیدم که اکثر آنها اعتقاد داشتند که دربی جذاب نبود. این موضوع عادی است چون شرایط تیم‌ها در جدول طوری بود که دوست نداشتند این بازی را ببازند. هر تیمی دربی را واگذار کند با حاشیه و مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود و تمرکز بازیکنان هم از بین می‌رود. در نهایت دو تیم محتاط بازی کردند تا شکست نخوردند.

تیم ملی در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارد و این در حالی است که خیلی‌ها بر این عقیده هستند که دیگر صعود به جام جهانی نمی‌تواند یک دستاورد بزرگ برای فوتبال ایران باشد.
با این نظر مخالفم و اتفاقا اعتقادم این است که صعود برای جام جهانی برای فوتبال خیلی از کشورها یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. صعود به جام جهانی برای هیچ تیمی در هیچ جای دنیا آسان نیست و می‌توان در این زمینه به پرتغال و ایتالیا اشاره کرد که با این قدرت تیمی شرایط سختی پیدا کردند. ما هم دوست داریم در جام جهانی بدرخشیم و برای اولین بار از گروه‌مان صعود کنیم ولی رسیدن به این هدف مستلزم این است که تدارک خوبی برای تیم ملی دیده شود. فدراسیون از تیم ملی حمایت می‌کند و امیدوارم اتفاقات خوبی را در جام جهانی رقم بزنیم.

فکر می‌کنی مهدی طارمی به تیم ملی برگردد؟
همه ما دوست داریم مهدی در کنار ما باشد و امیدوارم با صلاحدید دراگان اسکوچیچ طارمی را در تیم ملی ببینیم. خود مهدی هم دوست دارد برگردد و اسکوچیچ نیز همیشه از این بازیکن تعریف کرده است.

لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟
شرایط اینطور نیست که بخواهم بازی‌ها را ببینم ولی اخبار را دنبال می‌کنم و الان هم می‌دانم که گل‌گهر در صدر جدول است، اگر چه بازی‌های این تیم را ندیده‌ام و نمی‌دانم چگونه فوتبال بازی می‌کند. فاصله امتیازها در جدول به هم نزدیک است.

دراگان اسکوچیچ با وجود نتایج خوبی که در تیم ملی گرفته همچنان در فوتبال ایران منتقدان خاص خودش را دارد. در این مورد نظرت چیست؟
این مسائل ممکن است برای خیلی از مربیان بوجود بیاید. من نمی‌دانم چطور از اسکوچیچ انتقاد می‌کنند و اتفاقا این مربی با عملکردی که داشته باید مورد تعریف و تمجید قرار بگیرد. اسکوچیچ از ۱۳ بازی در ۱۲ بازی پیروز شد و یک مساوی هم داشتیم. عملکرد او جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد. باید این را هم در نظر بگیرید که هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه صددرصد خوب باشد. گاهی اوقات ممکن است یک تیم در طول ۹۰ دقیقه در دقایقی از بازی عملکرد ضعیفی داشته باشد ولی مسئله مهم نتیجه‌گیری است که خوشبختانه ایران در این زمینه بهترین عملکرد را با اسکوچیچ داشت.

و بازی‌های بعدی تیم ملی در بهمن ماه برابر عراق و امارات؟
هر بازی سختی‌های خاص خودش را دارد. نمی‌توانیم تصور کنیم بازی راحتی در پیش داریم ولی در خانه میزبان هستیم و امیدوارم ۳ امتیاز دیدار با عراق را بگیریم تا صعودمان به جام جهانی قطعی شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.