مددجوی ۷۴ ساله که در دو رشته کشاورزی و روانشناسی مدرک کاردانی کسب کرده، به عنوان مسن‌ترین دانشجوی کشور شناخته می‌شود.

مددجوی ۷۴ ساله کمیته امداد مسن‌ترین دانشجوی کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، علویه ربابه مجتهد نجفی دانشجوی ۷۴ ساله‌ای است که به خوبی فعل خواستن را صرف کرده و برای دومین‌بار در دانشگاه تحصیل کرده و کاردانی روانشناسی را به عنوان رشته دوم خود انتخاب کرده و حالا فارغ التحصیل شده است.

وی در سن ۶۰ سالگی برای رشته کشاورزی وارد دانشگاه شد و فوق دیپلم گرفت، البته همان موقع هم رکورد بالاترین سِن دانشجویی را به نام خود ثبت کرد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سرگذشت خانم مجتهد نجفی و اراده و علاقه او به تحصیل خواندنی است وقتی بدانید که او تحت تأثیر دو جمله معروف این طور عاشق علم‌آموزی و تحصیل شد، اولی البته شعری از سعدی است «توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود» و حالا علویه ربابه یک بانوی برنا است و جمله دیگر حدیث نبوی است که پیامبر فرمودند: «دانش را بیاموزید حتی اگر در چین باشد» و این‌طور شد که خانم مجتهد نجفی در سن ۷۰ سالگی راهی کلاس درس دانشگاه شد.

وی افزود: با مترو تا دانشگاه پیام نور واحد شهر ری می‌رفته و در کلاس هم اساتید و سایر دانشجویان دوستش داشتند و اشکالات او را به خوبی برطرف می‌کردند حتی یکبار هم با تعریف و وصف درس و دانشگاه او باعث شده تا یک دانشجوی انصرافی مجدد به دانشگاه برگردد و درسش را ادامه دهد.

این بانوی دانشجو راجع به احساس خود در دوران دانشجویی با لحن خاص و دلنشینی، افزود: احساس من شعر شاعری بود که توانایی را در دانایی می‌دانست و دل پیر را با دانش، برنا! من با درس خواندن احساس پیری نمی‌کردم و حس می‌کردم جوان هستم و شاد می‌شدم. درس خواندن به من آرامش می‌داد و این طور درس خواندن را ادامه دادم.

مجتهد نجفی با اشاره به دوران جوانی خود عنوان کرد: به دلیل ازدواج، موفق نشدم درس و مدرسه را تکمیل کنم و بچه‌دار شدم و ترک تحصیل کردم اما سال‌های بعد در مدرسه شبانه درس خواندم دیپلمم را گرفتم. شب‌ها تا صبح درس می‌خواندم و دیپلم گرفتم و کنکور قبول شدم و رفتم دانشگاه.

وی که در سن ۶۰ سالگی برای نخستین‌بار وارد دانشگاه شده، افزود: همان زمان در برنامه‌های تلویزیونی هم من را دعوت کردند به عنوان مسن‌ترین زن دانشجو و البته خبرنگاران زیادی با من مصاحبه کردند.

مجتهد نجفی که به دلیل از دست دادن همسرش مددجوی کمیته امداد است، دو دختر دارد و یکی از دختران او ازدواج کرده و یکی دیگر همراه با مادرش زندگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: من خانه‌دار بودم و وقتی برای دانشگاه اقدام کردم کشاورزی را دوست داشتم و برای ادامه آن امکان اخذ لیسانس نبود و گفتند می‌توانی رشته دیگری را انتخاب کنی، من هم به روانشناسی علاقه داشتم و حالا فقط دریافت مدرک و کارهای فارغ التحصیلی من مانده است.

بانوی دانشجو گفت: در رشته کشاورزی دروس ریاضی واحدهای زیادی داشت و من هم مدام اشکالات را می‌پرسیدم و اکثر دانشجویان من را تشویق می‌کردند و حتی یک دانشجویی به دوست خودش که از تحصیل انصراف داده بود من را تعریف کرد و او هم به دانشگاه برگشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.