در شرایطی که هواداران آبی و قرمز به درآمدزایی بیشتر از حوزه تبلیغات محیطی امیدوار شدند تا پس از سال ها به این ترتیب بتوانند درآمدهای حاصله از حوزه فوتبال را افزایش دهند تا شاید از این پس با مشکلات کمتری مواجه شوند، سازمان لیگ به صورت کاملاً علنی دوباره به همان رویه قبل بازگشت و با انتشار مصاحبه‌های هدفمند از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری این بار خواسته خود را از زبان آن‌ها بازگو کرد.

در اقدامی عجیب سایت خبری سازمان لیگ که معمولاً اخبار مرتبط با بازی‌های فوتبال را منتشر می کرد، مصاحبه‌های متعددی از مدیرعامل باشگاه‌های لیگ برتری را روی خروجی خود منتشر کرد که از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته بودند امتیاز بهره‌برداری از تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر در اختیار سازمان لیگ باشد چون به این شکل حقوق باشگاه‌ها حفظ خواهد شد.

با انتشار این مصاحبه‌ها مشخص شد با وجود اعلام موافقت رئیس سازمان لیگ با فرایند واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها اما در باطن آن‌ها به واسطه از دست دادن این محل منبع درآمد ناراحت‌اند.همزمان با این موضع گیری علنی با وجود موافقت رئیس فدراسیون فوتبال هواداران استقلال و پرسپولیس واکنش تندی به این ماجرا نشان دادند و مدعی شدند سازمان لیگ به دنبال ایجاد تنش در این میان است.

نکته جالب توجه اینجاست که سازمان لیگ از درآمد ۲۴۰ میلیاردی استقلال و پرسپولیس از محل تبلیغات محیطی حدود ۷۲ میلیارد درآمد دارد که این رقم به هیچ عنوان قابل مقایسه با درآمدزایی آن‌ها در فصول گذشته نیست. از طرفی همچنان این سازمان می تواند با برخورداری از تبلیغات محیطی دیدارهای خارج از خانه این تیم‌ها و سایر مسابقات درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد، اما با این تفاسیر همچنان در صف مخالفان این طرح قرار دارند.

فارغ از این مسئله نکته مهم دیگر این است که چرا این سازمان برخلاف مسئولیت اجرایی خود با وجود موافقت مدیران کلان حوزه فوتبال و ورزش به این ترتیب بر موضع خود پافشاری می‌کند در شرایطی که فیفا به انضباط مالی و درآمدزایی باشگاه‌ها اصرار دارد.

همین اتفاقات باعث تشدید ابهامات در این خصوص می شود و این پرسش مطرح می شود که آیا مسئولان سازمان لیگ منافعی در این ماجرا داشتند که به این ترتیب به دنبال وتوی این تصمیم هستند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.