رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: نرم‌افزارهای شهرداری مشهد به منظور مدیریت هزینه‌ها، ارتقاء پدافند غیرعامل و کسب درآمد پایدار یکپارچه‌سازی می‌شود.

یکپارچه سازی نرم‌افزارهای شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسین حسامی در گفتگویی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر درخصوص یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای شهرداری مشهد، اظهارکرد: در شهرداری حدود ۱۱۱ سامانه نرم‌افزاری داریم که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هزینه پشتیبانی و نگهداری این سامانه‌ها در سال حدود ۱۸ میلیاردتومان است، گفت: یکی از نگاه‌های کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر، تبدیل هزینه‌ها به درآمد، آن‌هم درآمدهای پایدار و کارآمد است؛ برهمین اساس باید به سراغ طرح‌هایی برویم که هزینه‌ها را بکاهد و درآمدها را افزایش دهد.

حسامی افزود: در بحث سامانه‌ها، شاهد توسعه‌های سلیقه‌ای هم هستیم؛ گاه دوایر اجرایی در شهرداری مشهد برای اقدامی خاص، درخواست سامانه می‌کنند، درصورتیکه این موارد ممکن است یکپارچه نبوده و ارتباطات و تعاملات مناسبی نیز نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حجم کارای بالا، موضوع اولویت‌بندی موضوعات بسیار مهم بوده و نقش بخش خصوصی در این حوزه دیده نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه شهرداری مشهد و سازمان فاوا در حوزه نرم‌افزاری، هوشمندسازی و شهر الکترونیک، در کشور پیشروست و تجارب بسیار خوبی دارد، گفت: نرم‌افزارها و سامانه‌های به‌روزی که در کل کشور، حتی پایتخت استفاده می‌شود، ابتدا در مشهدمقدس تجزیه و تحلیل و کدنویسی شده و زیر بار اجرا رفته و مشهدالرضا(ع) پرچم‌دار این حوزه است.

حسامی افزود: از طرح ارائه شده در جلسه علنی که به تصویب رسید، می‌توان نگاه ایجاد درآمد و کاهش هزینه هم داشت؛ مشهدمقدس از تجارب ارزشمندی برخوردار بوده که می‌توان به سایر کلانشهرهای کشور در قالب بسته نرم‎‌افزاری مدیریت شهری صادر کرد.

وی اظهارکرد: براساس مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری مکلف شده در راستای یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم افزاری، ارتقا پدافند غیرعامل و کسب درآمد پایدار در این حوزه، نسبت به ارایه لایحه حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن مصوبه با رویکردهایی مشخص اقدام نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.