رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این مرکز، این است که بتوانیم با ارزیابی نیازها و ظرفیت‌ها، بستر رسانه‌ای گسترده‌تری برای خدمت به زائران و مجاوران فراهم کنیم.

تقویت کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای برای خدمت گسترده‌تر به زائران و مجاوران

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی خیرجو در مراسم رونمایی از ۸ محصول رسانه‌ای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی که در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب(س) برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) به عنوان پیامبر حماسه حسینی، نقش تبیین‌گری و جهادی را در زمانه خود ایفا کردند و به‌گونه‌ای عمل کردند که پیام قیام حسینی در طول تاریخ منتشر و ماندگار شده است.
خیرجو به اهمیت توجه به این الگوی دینی در عرصه رسانه اشاره و تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز رسانه انقلاب اسلامی، که با انواع و اقسام حملات رسانه‌ای دشمن مواجه است، مهم‌ترین وظیفه‌اش جهاد تبیین است و آستان قدس رضوی هم وظیفه دارد با تکیه به آموزه‌های رضوی و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، برای تبیین مواضع حق اقدام کند تا ابهامات برطرف شود.

صدها میلیون دلداده، مخاطب تولیدات رسانه‌ای رضوی
وی گفت: سالانه ۲۵ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و در کنار آن صدها میلیون دلداده اهل بیت(ع) نیز از طریق تولیدات رسانه‌ای این آستان، با این حرم مطهر مرتبط و از محتوای رسانه‌ای تولید شده استفاده می‌کنند.
خیرجو به اقدامات صورت گرفته برای توسعه این خدمت اشاره و با تقدیر از همکاری‌های دوجانبه با سازمان صدا و سیما افزود: خوشبختانه با حمایت‌های معاونت صدای سازمان صدا و سیما توانستیم ظرف یکسال اخیر محصولات و خدمات رسانه‌ای جدیدی داشته باشیم که یکی از آن‌ها، افتتاح استودیوی رادیویی شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر است.
وی افزود: در حوزه بین‌الملل نیز با همکاری صدا و سیما و معاونت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، طی یک سال گذشته ۸۳۷ ساعت برنامه به زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، هوسایی (آفریقایی-آسیایی) و مالایی برای مخاطبان خارجی در اقصی نقاط دنیا پخش شد و امسال هم سعی داریم با کمک اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، هم کیفیت و هم کمیت این تولیدات را ارتقاء دهیم.

بازنمایی حرم مطهر با استفاده از واقعیت مجازی
خیرجو به محصولات رونمایی شده در این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: پس از بررسی دقیق محصولات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی موجود در آستان قدس رضوی و مجموعه حرم مطهر، مقرر شد تا با طراحی محصولات جدیدی که امروز رونمایی شد، خدمات بهتری به زائران و مجاوران ارائه دهیم.
وی با اشاره به نرم افزار حرم مجازی، به عنوان یکی از محصولات رونمایی شده اظهار کرد: در این محصول بازنمایی حرم رضوی به صورت کامل و به شکل واقعیت مجازی انجام شده و خدمات متعدد دیگری از جمله مسیریابی و اطلاع‌رسانی دقیق درباره حرم نیز در آن تعبیه شده است.

آمادگی برای افزایش تعامل و همکاری با رسانه‌ها
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به رونمایی از پوستر و تیز دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و افزود: از مزایای این جشنواره این است که سبب شد عنایت بیشتری به حوزه رسانه شود و تولیدات رسانه‌ای با موضوع رضوی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی گفت: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از حضور همه رسانه‌ها برای مشارکت در این جشنواره استقبال می‌کند و امیدواریم بتوانیم با تقویت همکاری‌ها، شاهد رشد میزان تولید محصولات رسانه‌ای در این حوزه باشیم.

اطلسی برای معرفی خدمات گسترده آستان قدس
وی به رونمایی از اطلس جغرافیایی آستان قدس رضوی هم اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی خدمات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای در نقاط مختلف کشور، از هویزه و میرجاوه گرفته تا استان‌های شمالی و غربی کشور ارائه می‌دهد که تمام مکان‌های ارائه خدمت در یک اطلس جامع ارائه شده است.
به گفته خیرجو، تولید مستند خدام آستان قدس رضوی یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بوده که این مستند در ۱۵ قسمت تهیه و در این مراسم رونمایی شده است.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس درباره رونمایی از ضمایم جدید روزنامه قدس نیز گفت: با وجود مشکلاتی که گریبان گیر همه روزنامه‌ها شده است، اما به لطف حضرت رضا(ع) هنوز روزنامه قدس بالاترین تعداد مشترک ثابت را دارد و امروز نیز چهار ضمیمه روزنامه قدس و پیوست فضای مجازی این روزنامه رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.