شهردار مشهد در خصوص تعطیلی ۲ ساله ساختمان تئاتر شهر مشهد و چرایی بازگشایی نشدن آن گفت: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم مشخص نشد که منبع اصلی تامین اعتبار سالن تئاتر شهر پارک ملت در بودجه شهرداری چه منبعی است.

واکنش شهردار مشهد به تعطیلی تئاتر شهر

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی  در پاسخ به سوالاتی در خصوص به نتیجه نرسیدن بهره‌برداری از گذر فرهنگ‌ و هنر گلستان مشهد، بازگشایی سالن تئاتر شهر مشهد برای در اختیار قرار دادن به هنرمندان نمایش برای اجرا پس از فرایند بهسازی و حذف حمایت شهرداری از اجراهای نمایش در مشهد اظهار کرد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تازگی منصوب شده است. وی سه هفته پیش به مناسبت هفته کتاب به شهرداری مشهد آمد و قرار شد که مسائل فی ما بین را بررسی کنیم که امیدوارم در دیدارهایی که اتفاق میفتد، این مسائل حل شود.

وی ادامه داد: دیداری هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم ‌که روحیه خوبی را از ایشان شاهد بودم و امیدوارم که او نیز بتواند به فضای فرهنگی مشهد کمک کند. در نهایت امیدوارم در تعاملات بین شهرداری مشهد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرعت این مسائل حل شود.

ارجائی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی بسیاری در مشهد کلنگ زده شده و کلید خورده که پشتوانه مالی معین و مشخصی ندارد و به اصطلاح اهالی بودجه منبع پایدار بودجه‌ای به آن متصل نیست که یکی از آن‌ها ساختمان تئاتر شهر پارک ملت است. طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم مشخص نشده که منبع اصلی تامین اعتبار آن در بودجه شهرداری چه منبعی است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود امیدوارم با مشارکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل فی ما بین را حل کنیم‌. کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در این موارد به صورت فعالانه ورود پیدا کرده و منتظر هستیم تا نتیجه مشورت آن‌ها در کمیسیون فرهنگی نیز مشخص شود.

شهردار مشهد در رابطه با تغییر یا ابقای معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد بیان کرد: مدیر باید بداند تا ثانیه‌ای که در منصب خود قرار دارد، باید محکم کار خود را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.