فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: با هماهنگی صورت گرفته یک فروند بالگرد برای اطفای حریق در عرصه های جنگلی در استان پیش بینی و فراهم شده است.

یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل در مازندران تامین شده است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مجید ذکریایی، با اشاره به فصل برگ ریزان درختان و افزایش دمای هوا از طبیعت گردان و مردم خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل و عرصه‌های طبیعی پرهیز کنند، افزود: متأسفانه برخی گردشگران پس از برافروختن آتش آن را خاموش نمی‌کنند و این مسئله سبب بروز حادثه می‌شود.

وی با اظهار اینکه وزش باد سبب شعله ور شدن آتش خواهد شد، گفت: وجود برگ‌های خشک به گسترش آتش سوزی کمک می‌کند درحالی انتظار می‌رود با حفظ طبیعت و جنگل آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی درباره تأمین بالگرد برای اطفای حریق گفت: یک فروند بالگرد برای اطفای حریق در استان پیش بینی شده است و برای آتش سوزی گلوگاه برای پرواز بالگرد هماهنگی شده بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری با تقدیر از همراهی مردم و طبیعت دوستان و همکاری با یگان حفاظت برای اطفای حریق گفت: هرچند تجهیزات و امکانات به حد ایده آل و به روز نرسیدند اما نیروهای منابع طبیعی با جان و دل برای صیانت از عرصه‌ها تلاش می‌کنند.

سرهنگ ذکریایی ادامه داد: با توجه به اینکه تا پایان هفته شاهد بارش باران نیستیم، تمامی نیروهای قرقبان و منابع طبیعی در حال آماده باش هستند و آتش سوزی روزهای گذشته نیز با کمک مردم و نیروها در اسرع وقت مهار شد.

در تعطیلات اخیر هفت فقره حریق در جنگل‌های استان مازندران به وقوع پیوست.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.