معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی امسال به حوزه گردشگری و صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

حوزه گردشگری خراسان رضوی هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری افزود: تاکنون هزار و ۷۰ میلیارد ریال از مجموع هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی اشتغال‌ و بنگاه‌محور ثبت نام و تقاضا شده، به تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از بحران کرونا در این استان تعلق گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی مذکور در قالب تسهیلات اشتغال‌محور، معادل بیش از ۸۵ درصد تسهیلات مورد درخواست فعالان این حوزه بوده است.

معاون گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: در قالب شیوه بنگاه‌محوری نیز تا پایان شهریور امسال حدود ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بیدخوری اظهارکرد: این میزان تسهیلات در حالی پرداخت شده است که مجموعا از محل پیامدها و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در مجموع خسارتی به ارزش ۷۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در بخش گردشگری و اشتغال این استان وارد شده است.

وی افزود: خسارت هزاران میلیارد ریالی بخش گردشگری، کسب و کارها و اشتغال این حوزه خراسان رضوی مربوط به بازه زمانی اسفند ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه امسال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۰ درصد اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به علت تبعات گسترده شیوع کرونا از بین رفته است، ادامه داد: خسارت هنگفت ناشی از کرونا به حوزه گردشگری به هیچ وجه قابل جبران نیست و تنها باید برای ادامه حیات فعالان این صنعت، از آنان حمایت شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.