سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: از ابتدای امسال دست‌کم هشت میلیارد مترمکعب گاز تُرش در منطقه عملیاتی خانگیران دریافت و فرآورش شده است.

هشت میلیارد متر مکعب گاز تُرش در خانگیران فرآورش شد

به گزارش قدس آنلاین، فرآورش گاز طبیعی مجموعه عملیاتی است که در آن بتوان گاز طبیعی را که شامل عمدتا متان به عنوان اصلی ترین ماده و با درصد خلوص ۸۰ تا ۹۷ است، به عنوان محصول نهایی پالایش کرد، ضمن آنکه در این فرایندها علاوه بر استحصال گوگرد، ترکیبات ارزشمند مایعات گازطبیعی نیز به دست می‌آید.

یحیی فیضی  افزود: عمده پالایشگاه‌های کشور در مناطق جنوبی قرار داشته و همدیگر را هم‌پوشانی می‌دهند و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران، به عنوان تنها تامین کننده انرژی در شمال شرق فعالیت دارد که نقش مهمی در فرآورش و تولید بدون وقفه گاز طبیعی دارد.
وی ادامه داد: این پالایشگاه در روزهای گرم تابستانی دمای ۴۸ درجه و در روزهای سرد زمستانی دمای منفی ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است و کارکنان این مجتمع در روزهای گرم تابستانی با انجام تعمیرات اساسی در دمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد تلاش می‌کنند تا واحدهای عملیاتی و همچنین مجتمع ذخیره سازی شوریجه برای خدمت رسانی و تولید پایدار گاز با مشکلی مواجه نشود.
سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به اهمیت مجتمع ذخیره سازی شوریجه اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در واحدهای ذخیره سازی گاز طبیعی تزریق شده است که در ایام سرد سال برداشت و به مبادی مصرف ارسال می گردد.

فیضی گفت: این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصول گوگرد است و از ابتدای امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.