مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های مختلف به دنبال تحقق همه جانبه عدالت آموزشی در استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

بحرانی که سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۵ دچار آن می شود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رخشانی در نشست مشترک با معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در کل کشور رشد موالید در حال کاهش است اما در سیستان و بلوچستان این شاخص در حال افزایش است و این رشد جمعیت تمام شاخص‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: پیش‌بینی انجام شده براساس نرخ موالید در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۵ حداقل یک میلیون و صد هزار نفر دانش آموز در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هر سال ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود، گفت: این بدان معنی است که سالانه به ۲۲۰۰ کلاس درس و ۳ هزار معلم جدید در سیستان و بلوچستان نیاز است.

وی با اشاره همت خیرین، قرارگاه سپاه و ۶ برابر شدن اعتبارات دولتی در زمینه مدرسه‌سازی خاطر نشان کرد: سالانه هزار و ۱۰۰ کلاس در استان ساخته می‌شود که تنها جوابگوی ۳۲ هزار دانش آموز جدید است.

رخشانی تصریح کرد: اگر به موضوع رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی در استان توجه نشود در سال ۱۴۰۵ با یک بحران بزرگ در زمینه کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی  مواجه خواهیم بود بنابراین باید راهکاری ویژه برای این مسئله تدبیر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال طول سه سال گذشته موفق به جذب ۲۲ هزار سهمیه استخدام در آموزش و پرورش استان شدیم.

رخشانی با تدوین سندهای مختلف در زمینه شاخص‌های مختلف و همچنین تدوین گزارشات مستند و علمی از وضعیت آموزش و پرورش استان موفق به جلب نظر وزارت آموزش و پرورش نسبت به مسائل و مشکلات استان شدیم به طوری که هم اکنون کارگروه ویژه بررسی مشکلات و مسائل استان در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد و با برگزاری جلسات هفتگی، روندی رو به بهبود در برطرف کردن بسیاری از مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در طول ۲ سال اخیر در شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد توانست ۱۱ پله رشد کند و این نتیجه مستقیم تلاش شبانه روزی همکاران و همراهی خانواده ها در استان است.

رخشانی ارتقای یک نمره ای‌ میانگین معدل در امتحانات نهایی و ۲ برابر شدن قبولی دانش آموزان در دانشگاه‌ها را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در استان با هم افزایی و همراهی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، فرمانداران و سپاه پاسداران با آموزش و پرورش روبرو هستیم که نقش مهمی در کسب موفقیت‌ها و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش استان داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.