رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: جشنواره استقبال از بهار امسال رویکرد بسیار زیبا و در خورشان مشهد الرضا علیه السلام خواهد بود؛ رویکرد ما مباحث معنوی است و المان ها و مجموعه ها باید فاخر و متناسب با روح معنویت شهر باشد.

 رویکرد ما در جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۱مباحث معنوی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در خصوص پیوست فرهنگی برای پروژه های شهری، اظهار کرد: داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی یکی از کمترین توقعات ما در یک پروژه شهری است و در ساخت پروژه ها علاوه بر نگاه اقتصادی و عمرانی باید به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شود.

وی افزود: معمولا پیوست های فرهنگی به جا مهری، قاب عکس شهید یا انداختن فرش در نمازخانه خلاصه می شود که اینگونه کارها در شهری مذهبی مانند شهر مشهد مقدس کار اشتباهی است ما باید به دنبال الزامات فرهنگی برای پروژه ها باشیم یعنی از روز اول پروژه باید براساس شان و اقتضائات شهر مذهبی طراحی شود نه اینکه پس از اتمام پروژه برای آن پیوست فرهنگی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در خصوص پروژه تئاتر شهر، بیان کرد: پروژه تئاتر شهر دارای یک قرارداد است و پیمانکار نیز مطابق با آن باید پروژه را آماده کند و ما نیز موظف هستیم تامین اعتبار کنیم اگرچه تاکنون ردیفی برای این پروژه تعریف نشده زیرا جزو ساختمان هایی است که بودجه آن بلامحل است و ما به دنبال رفع این مشکل هستیم.

وی درباره رویکرد شورا در زمینه ساماندهی آثار هویتی و خانه های تاریخی، اضافه کرد: هر شهری یک هویت و پیشینه دارد و نباید تاریخ خود را از بین ببرد ما هرآنچه تصویب شود که جزو آثار هویتی است را قطعا حفظ خواهیم کرد و در اختیار مردم قرار می دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در خصوص استقبال از بهار ۱۴۰۱، گفت: جشنواره استقبال از بهار امسال رویکرد بسیار زیبا و در خورشان مشهد الرضا علیه السلام خواهد بود؛ رویکرد ما مباحث معنوی است و المان ها و مجموعه ها باید فاخر و متناسب با روح معنویت شهر باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.