رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر حتی یک فقره تسهیلات در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به پروژه‌های ساخت مسکن داده نشده است.

جهش تولید مسکن در گرو پرداخت تسهیلات بانکی/دو مانع تحقق وعده مسکنی رئیس‌جمهور

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد، با اشاره به موانع اساسی ساخت مسکن روستایی مطابق با وعده مسکنی رئیس جمهور، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ مانع اساسی مانع شده تا بتوانیم پروژه‌های مسکن روستایی را با حداکثر توان به پیش ببریم و روستانشینان فاقد مسکن، منتظر تعیین ‌تکلیف این مسئله هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح موانع جهش تولید مسکن روستایی در کشور گفت: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در قالب وام ۲۵۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و بازگشت اقساط ۲۰ ساله مصوب قانون جهش تولید و تامین مسکن باید از سوی سازمان برنامه و بودجه در هیئت وزیران مطرح شده و پس از گرفتن مصوبه هیئت وزیران به بانک مرکزی برای ابلاغ به نظام بانکی ارسال شود اما تاکنون سازمان و برنامه بودجه این کار را انجام نداده است.

مانع بزرگ بر سر راه تحقق وعده مسکنی رئیس جمهور

وی با اشاره به اینکه اگر سازمان برنامه و بودجه به تکلیف خود عمل کند، قسط تسهیلات مسکن روستایی حدود ۱.۴ میلیون تومان در هر ماه خواهد بود، افزود: ما با آخرین توان پیگیر مسئله تسهیلات مسکن روستایی هستیم و سایر دستگاه‌های دولتی در راستای عمل به وعده مسکنی رئیس جمهور باید به وظیفه خود عمل کنند.

نیکزاد در توضیح مانع دوم جهش تولید مسکن، تاکید کرد: با گذشت ۹ ماه از سال در شهرهایی که بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن را بر عهده دارد،  هیچ تسهیلاتی ساختی در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ داده نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در هر شهر و استان تاکنون پروژه‌ها را به بانک عامل معرفی کرده است، گفت:در حال حاضر حتی یک تسهیلات در قالب قانون جهش تولید مسکن و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به پروژه‌های ساخت مسکن داده نشده و با این شرایط عملیاتی کردن وعده مسکنی رئیس جمهور سخت می‌شود.

بانک‌ها به وظیفه قانونی خود در قبال تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند

نیکزاد ادامه داد: امیدواریم بانک‌ها با عملی کردن وظایف قانونی خود مقدمات ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را فراهم کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌گفت: در شرایطی که ۲ مانع یاد شده از سر راه ساخت مسکن کشور برداشته شود، بنیاد مسکن با تمام توان در راه تحقق وعده رئیس جمهور و تامین سرپناه متقاضیان فاقد مسکن تلاش خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.