جلسه رفع موانع تولید استان زنجان با دستور بررسی مشکلات واحد های صنعتی و در راس آن شرکت روغن نباتی جهان که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود بر گزار شد.

جلسه کارگروه رفع موانع تولید جای گردن کشان نیست!

به گزارش قدس آنلاین؛ استاندار زنجان  با اشاره به اینکه طبق دستور رئیس جمهور باید روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت فعالیت کند گفت: جلسه کارگروه رفع موانع تولید محل حضور گردن کشان نیست و مسئولین در دعوت از مدعوین دقت داشته باشند.
محسن افشارچی  گفت: مدیر عامل کارخانه روغن نباتی جهان حدود  ۴۵میلیارد تومان هزینه خرید  کرخانه کرده  که تنها ۱۰میلیارد آنرا پرداخت کرده و بقیه چک ها را پرداخت نکرده است.
وی  با تاکید بر اینکه مدیر عامل کارخانه روغن نباتی  جهان باید همه معوق های شرکت اعم از اداره مالیات و تامین اجتماعی را پرداخت کند یاد آور شد: متاسفانه بیت المال توسط ایشان به باد داده شده است و به هنین دلیل ما فراتر از قانون برای ایشان اقدامی انجام نخواهیم داد و با قوت پیگیر باز گردندن بیت المال هستیم.
وی با اشاره به اینکه باید جلسات آتی در راستای پیگیری مصوبات صورت گرفته برگزار شود  ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل بازار برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته و خروجی بهتر گزارش مبسوط تصویری ارائه شود.
علیاری رئیس سازمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه شرکت روغن نباتی جهان ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به این سازمان بدهکار است گفت: روغن نباتی جهان ۷میلیارد تومان نیز به استان البرز بدهکار است.
وی ادامه داد: طبق آخرین لیست بیمه در آبان ماه در   این شرکت تنها ۸۳نفر مشغول به کار هستند که این تعداد در ابتدا بیش از ۶۰۰نفر بوده است.
ناصر فغفوری  رییس سازمان صمت استان زنجان هم    با اشاره به مشکل روغن نباتی جهان که مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف آن تا یک ماه بعد از سفر است گفت:  از استاندار زنجان می‌خواهیم واحد تولیدی روغن نباتی  جهان را مکلف کند تا نسبت به واریزی های معوق  و بدهی های خود به امور مالیاتی و تامین اجتماعی اقدام کند.
وی افزود : بعد از حل دو مشکل حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی، می توانیم  از طریق  ثبت در سامانه جامع تجارت، نسبت به تامین روغن مایع و اولیه این کارخانه اقدام کنیم  و واحد با ظرفیت بالاتری فعالیت کند.
 رییس صمت استان تاکید کرد: ما در  صیانت از تولید در راستای دستور ریاست جمهوری افزایش تولیدات آن و فعالیت کارخانه با ظرفیت بالا تلاش می کنیم.

بجای روغن آب تولید کنم!

بیژن اسماعیلی مدیر کارخانه روغن نباتی جهان نیز در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۲طی مزایده ای و خارج از خصوصی سازی وسازمان دولتی این شرکت خریداری شد گفت: طبق صورت های مالی ان زمان این شرکت ورشکته بود وما تمام معوقه های مالی را به روز کردیم.
 اسماعیلی با بیان اینکه ما تاکنون هیچ گونه تسهیلات بانکی دریافت نکرده ایم یاد آور شد: بدهی هایی که امروز امور مالیاتی و تامین اجتماعی از آنها یاد می کنند مربوط به دوره مسئولیت بنده نیست!
وی با اشاره به اینکه طی دوسال کذشته و همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان مسائل و مشکلات مالی حل شد  عنوان کرد: حقوق کارکنان شرکت به موقع پرداخت شده است.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه در آن زمان و مسئولیت استاندار وقت از سهمیه ۲هزار تن حواله تنها ۶۰۰تن پرداخت نشد افزود: ذخیره  فعلی روغن خام ۵۰۰تن است  و ما تولید را به نحو احسن انجام می دهیم.
وی ادامه داد: قرار بود ۱۰هزار تن روغن خام به شرکت تحویل بدهند که تاکنون محقق نشده است و من تولید کننده نمی توانم بجای روغن خام آب تولید کنم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.