۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 781205

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با حمایت‌های این سازمان در قالب خوشه های صنعتی، ارایه آموزشهای مختلف در جهت تخصصی کردن تولید کفش، پنج خوشه صنعتی کفش در کشور تکمیل و جانی دوباره به این صنعت داده شد.

پنج خوشه صنعتی کفش در کشور تکمیل شد

علی رسولیان چهارشنبه‌ شب در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی چرم و کفش در جمع خبرنگاران افزود: صنعت کفش بین ۷۱ رسته شغلی، سهم بالایی از اشتغال کشور را در اختیار دارد و از این لحاظ از رتبه چهارم کشور در میان سایر مشاغل و صنایع کشور برخوردار است.

وی بیان کرد: خوشبختانه میزان واردات کفش به کشور کاملاً کاهش‌ یافته و تقریباً به صفر رسیده‌ است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برگزاری نمایشگاه کفش فرصتی است تا نیازهای داخلی کشور در این صنعت شناسایی شود و از این فرصت برای توسعه صادرات تولیدات داخلی بهره گرفته گردد.

رسولیان افزود: در هفت‌ ماهه ابتدای امسال فعالان صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی موفق شدند ۵۱ میلیون دلار صادرات کفش به خارج از ایران داشته باشند.

وی بیان کرد: زنجیره تولید کفش شامل هشت مرحله ازجمله طراحی، تولید، برندینگ و بازار است که برای توسعه صادرات آن باید مشخصات نیازمندی‌های خارج از کشور در این زمینه شناسایی و براساس آن تولید انجام شود.

وی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در قالب توسعه خوشه‌های صنعتی، اختصاص مشوق‌های لازم برای استقرار در شهرکهای صنعتی، واگذاری کارگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی یا ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی می‌تواند حمایت‌های لازم را از این صنعت انجام دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده نشستی با رؤسای اتحادیه‌های مختلف در حوزه کفش در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تهران برگزار خواهد شد و نیازمندی‌ها و خواسته‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت کفش دارای توانمندی های فنی بسیار بالا و همچنین منابع کافی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می تواند متناسب با این نیازمندی‌ها از فعالان صنعت کفش حمایت‌های لازم را برای توسعه صادرات محصولات آنان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین به برنامه این نهاد برای احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا الان یکهزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در داخل شهرکهای و نواحی صنعتی و خارج از آن به چرخه تولید بازگشتند.

دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد از امشب در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد و تا ۲۷ آذرماه به کار خود ادامه می دهد.
این نمایشگاه به مساحت ۶ هزار متر مربع و با ۹۷ غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافته و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدیدکنندگان باز است.
در این نمایشگاه ۹۷ شرکت از استانهای تهران، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان و قم نیز حضور دارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.