محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه وزارت ارشاد برای ۲۰۰ فیلم‌ مانده در صف اکران چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر و ارزیابی‌اش از بازدید دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر تقویم و زمان بندی خوبی دارد و طبق برنامه‌هایش جلو می‌رود. ۵ دی ماه فیلم‌های بخش مسابقه نهایی اعلام خواهد شد. جمع‌بندی خودم به شخصه این است که به لحاظ کمی و کیفی، جشنواره‌ای خوب را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد فیلم‌های زیاد در صف اکران مانده و برنامه‌های وزارتخانه برای ساماندهی این فیلم‌ها و فیلم‌های جدیدی که به صف اکران می‌پیوندند، چیست؟ گفت: در حال حاضر با برنامه فشرده‌ای روبرو هستیم؛ نزدیک ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران داریم. به همکارانم در سازمان سینمایی متذکر شده‌ام و در حال برنامه‌ریزی هستند تا با حداقل مشکل از این برهه گذر کنند. فکر می‌کنم الان نیز وضعیت فیلم‌های در حالاکران و استقبال مردم خیلی خوب است.

وی همچنین در مورد بودجه فرهنگی و کسری بودجه توضیح داد: اتفاق خوبی در دولت افتاد؛ اینکه بودجه نهادها افزایش آن‌چنانی نداشت، دولت یک تصمیم بزرگ برای حوزه فرهنگ گرفت، اینکه ۲ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی برحسب آئین نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه خواهد کرد، سال آینده در حوزه سینما، تئاتر و برنامه‌های دیگر هنری صرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه این موضوع اختیاری است و دستگاه‌ها مکلف به اجرای این امر نیستند، نیز گفت: وقتی مجاز است، یعنی فضای مطالبه‌گری وجود دارد. قبلاً این میزان، یک درصد بود که در جلسه نهایی دولت به ۲ درصد ارتقا پیدا کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.