تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل پیکان تهران به پیروزی رسید که مالکیت کمتری نسبت به حریف خود داشت.

نکات جالب آماری برای پرسپولیس در دیدار با پیکان

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که پرسپولیس و استقلال تهران توانستند خود را در قامت مدعیان جدی قهرمانی نشان دهند.

سرخپوشان پایتخت که یک روز پس از برد یک بر صفر استقلال تهران مقابل سپاهان اصفهان بازی کردند توانستند به برد سه بر یک مقابل پیکان برسند. پرسپولیسی ها در حالی به این پیروزی رسیدند که یحیی گل محمدی بار دیگر ترکیب خود را دست خوش تغییر کرد. او سید جلال حسینی را به قلب دفاع این تیم بازگرداند و محمد شریفی را جانشین کمال کامیابی نیا و رضا اسدی کرد تا نشان دهد کسب سه امتیاز با شوک به بازیکنان باتجربه همراه بوده است.

گل محمدی تیمش را با حالت تهاجمی وارد زمین کرد تا بتوانند با استفاده از عمق دفاع پیکان به گل برسند. تاکتیکی که ثمر بخش بود. سرخ‌ها اولین شوت خود در مسابقه را به گل تبدیل کردند.

نیمه دوم نیز پرسپولیس بازی را استراتژی متفاوت آغاز کرد. آنها ارسال از جناحین را در دستور کار قرار دادند اما برای حفظ سه امتیاز کمی عقب نشینی کردند تا مالکیت توپ را به پیکان بدهند.

سرخ‌ها برای رسیدن به سه امتیاز توپ و میدان را در اختیار میزان خودروساز خود قرار دادند. پرسپولیس برای اولین با در ۱۰ دیدار فصل جاری لیگ برتر، کمتر از حریف توپ را در اختیار داشت تا پنجمین برد خود را اینگونه تجربه کند. پیکان حدود ۵۲ درصد از زمان مسابقه، توپ را در اختیار داشت که حاصل آن ۱۰ شوت به سمت چارچوب حامد لک بود. دروازه‌ای که تنها یک بار از روی نقطه پنالتی باز شد. این در حالی است که پرسپولیس برای زدن سه گل خود پنج بار اقدام به شوت زنی کرد تا نشان دهد بازدهی آنها با وجود تعداد شوت‌های کمتر، بهتر از پیکان است.

سه امتیاز شیرینی که پرسپولیس را ۱۹ امتیازی کرد تا اختلافش با استقلال یک امتیاز باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.