معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه خراسان رضوی گفت: عملیات به روزرسانی ۶ هزار و ۷۰۰ چاه کشاورزی مجهز به کنترل هوشمند در این استان انجام شد.

۶ هزار و ۷۰۰ چاه مجهز به کنترل هوشمند در خراسان رضوی به روز رسانی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نعمت‌نژاد  افزود: در حال حاضر بیش از هشت هزار و ۴۵۰ چاه مجهز به کنتور هوشمند در خراسان رضوی دایر است که بیشتر چاه‌های کشاورزی دارای مجوز را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه مانیتورینگ چاه‌های هوشمند از سال ۱۳۹۰ با نصب مودم در تابلوهای کنتورهای هوشمند و با هدف قرائت آنلاین کنتورها، کنترل و نظارت بر بهره‌برداری از چاههای استان در حال اجراست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه خراسان رضوی گفت: این استان در نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی پیشگام است و هم‌اکنون ۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان که تعداد آنها هشت هزار و ۵۰۰ حلقه است به کنتور هوشمند مجهز هستند.
وی دسترسی آنلاین به اطلاعات چاههای استان بدون مراجعه به محل چاه و صرفه‌جویی در ترددها، امکان مشاهده و بررسی حجم آب مصرفی و باقیمانده تمامی چاههای آنلاین، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها توسط چاههای متخلف، امکان تهیه گزارش گرافیکی، مقایسه مصارف و میزان بهره‌برداری به منظور جلوگیری از افت بیشتر سطح آب های زیرزمینی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.