بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا تاریخ ۲۲ آذرماه سال جاری مبلغ ۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وام‌های ودیعه مسکن پرداخت شده، به ۷ هزار میلیارد تومان نرسید

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آمار حاکی از آن است به تفکیک مبلغ ۴ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ و مبلغ ۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان تا تاریخ ۲۲ آذر ماه سال جاری تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

همچنین تقاضای مبلغ ۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز از سوی بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند که متقاضیان در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۲ خرداد سال ۱۴۰۰ مقرر شده است که به منظور حمایت از مستأجران، از محل مانده مصرف نشده سهمیه ابلاغی بابت تسهیلات قابل اعطا به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در سال‌جاری تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مستأجران واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی اعطا شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به سیستم بانکی معرفی شوند که صرفاً در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.

بانک مرکزی: وزارت راه معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان وام ودیعه از متقاضیان را به بانک‌ها معرفی کرده است

بر اساس استعلام انجام شده از سامانه مربوطه مستقر در وزارت راه و شهرسازی در سال‌جاری تا تاریخ ۲۲ آذر سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵۶ هزار و ۹۰۷ نفر جمعاً به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان در سامانه اشاره شده ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات یادشده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

همانگونه که مشاهده می‌شود تعداد متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا تاریخ مورد اشاره معادل مبلغ ۱۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده و بدیهی است که معرفی متقاضیان بیشتر از سهمیه‌های بانکی منجر به عدم پذیرش متقاضیان از سوی بانک‌های عامل و در صف انتظار ماندن متقاضیان شده است؛ بانک‌های عامل نیز هیچ گونه تعهدی نسبت به پذیرش متقاضیان فراتر از سهمیه‌های ابلاغی ندارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.