یکی از ستون‌های تیم ملی درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مرتضی پورعلی گنجی بود.

می‌خواهم درجام جهانی به تیم ملی کمک کنم

یکی از ستون‌های تیم ملی درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مرتضی پورعلی گنجی بود. مدافعی که اگر مصدومیت‌ را در ماه‌های آتی کنار بگذارد بازهم می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی باشد و در ترکیب تیم ملی به میدان برود.

بعد از مصدومیتی که در لیگ چین و باشگاه شن زن برایت به وجود آمد، کمتر خبری از تو در رسانه‌ها موج می‌زند. در چه حالی؟

مشغول تمرین و فیزیوتراپی هستم. بازیکن وقتی مصدوم می‌شود همه هم و غمش این است که دوباره به شرایط مسابقه برگردد. الان در قطر هستم و دوران بازگشت را سپری می‌کنم. اینجا شرایط خوبی دارم و زیر نظرپزشکان و مربیانی که با چنین مصدومیت‌هایی آشنایی کامل دارند، درحال تمرین هستم. فکر می‌کنم سه ماه دیگر آماده بازی می‌شوم.

یعنی می‌توانی برای تیم ملی هم به میدان بروی؟

چرا که نه؟! وقتی از سه ماه بعد به شرایط عادی برسم قطعاً برای تیم ملی هم می‌توانم بازی کنم. من با مربیان تیم ملی درتماسم و آن‌ها از وضعیت من آگاهی کامل دارند. آن‌ها می‌دانند که من زیر نظر چه مربیان و پزشکانی مشغول انجام تمرین هستم. بعد ازآن هم بلافاصله خودم را به مربیان تیم ملی معرفی می‌کنم و زیر نظرآن‌ها کار را جلو می‌برم. مشکل خاصی نیست و برای حضور در ترکیب تیم ملی هیچ مشکلی در پیش نخواهد بود. به شدت امیدوارم در جام جهانی قطر برای تیم ملی بازی کنم. البته هرچه نظر کادرفنی باشد، قطعاً همان می‌شود.

طوری حرف می‌زنی که انگار صعود به جام جهانی هم قطعی شده است.

به هرحال شرایط به گونه‌ای است که ما اگر از بازی‌های باقیمانده سه امتیاز هم بگیریم به جام جهانی صعود خواهیم کرد. از آن اتفاقات نادر فوتبال است که ما نتوانیم به جام جهانی برویم.

تا حالا تمام بازی‌ها را بردیم و فقط یک مساوی داشتیم. در تیم ملی همه چیز کنار هم جفت و جور است. از حمایت مردم بگیرید تا فدراسیون فوتبال، کادرفنی و بازیکنان. باید قبول کنیم تیم ملی ما در این مقطع یکی از بهترین‌های آسیاست. همیشه ژاپن، عربستان، استرالیا و کره‌جنوبی همراه ما جزو قدرت‌های آسیا بودند اما الان بازیکنان ما در تیم ملی همه ستاره هستند و در هر پست دو سه ستاره داریم که ما را از بقیه آسیایی‌ها جدا کرده‌اند. فکر می‌کنم می‌توانیم با یک برد در بازی با عراق به جام جهانی برویم و آنجا هم نتیجه بگیریم.

به اسکوچیچ در تیم ملی چه نمره‌ای می‌دهی؟

نمی‌خواهم دفاع بی‌خود از تیم ملی و سرمربی‌اش داشته باشم اما آمار اسکوچیچ کاملاً روشن است و ما می‌توانیم با این مربی به آینده امیدوار باشیم. اسکوچیچ در تیم ملی با انگیزه کار کرده و من عملکرد او در تیم ملی را بسیار خوب می‌دانم. امیدوارم با مربیگری او درجام جهانی هم موفق شویم.

درباره حضورتو در برخی تیم‌های ایرانی هم شایعاتی مطرح است. آیا این شایعات را تأیید می‌کنی؟

من یک فصل دیگر علاوه برماه‌های باقیمانده با تیم شن زن قرارداد دارم. بنابراین جایی نمی‌توانم بروم. ضمن اینکه برای همه تیم‌های ایرانی احترام ویژه‌ای قائل هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.