فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه دانشجویان دانشگاههای افسری باید با پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی و تسلیحاتی کشور کمک کنند،‌گفت: ارتقای دستاوردهای نظامی با افزایش قدرت و توان بازدارندگی رابطه مستقیم دارد.

ارتقای دستاوردهای نظامی با افزایش توان بازدارندگی رابطه مستقیم دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در جمع فرماندهان، استادانان و دانشجویان برتر دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افزود: دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به ویژه دانشگاه پدافند هوایی ارتش باید با پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات به‌روز در نیروهای مسلح کمک کنند.

وی با بیان اینکه ارتقای دستاوردها در حوزه نظامی دقیقا با افزایش قدرت و توان بازدارندگی رابطه مستقیم و هم‌سویی دارد، تاکید کرد: بدون پژوهش، تحقیق و تفحص یقینا آینده‌ای درخشان در تمام سطوح علمی، نظامی، صنعتی، پزشکی و ... در کشور نخواهیم داشت.

 فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: درجه و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از معیارهای اصلی پیشرفت و توسعه جوامع قلمداد می‌شود که در زمینه گسترش فعالیت‌های پژوهشی نسبت به گذشته برتری و تفاوت بسیار چشم‌گیری را در زمینه‌های مختلف به دست آورده ایم.

وی، تصریح کرد: پژوهش محوری کلید ابتکار و توسعه علمی کشور است و در دانشگاه‌های نظامی باید به جد و بیش از پیش پیگیری و دنبال بشود.

سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه در دنیای امروز، بسیاری از کشورهای پیشرفته عمده توجه خود را معطوف به تقویت و ارتقای علم، تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی دارند، تاکید کرد: باید آموزش‌ها را بر پایه تربیت دانشجوی پژوهش‌محور قرار بدهیم و همین امر موجب می‌شود دانشجویان با ذهن پژوهشگرانه خود، نوآفرینی و ابتکارات جدیدی را خلق کنند که در نهایت به مرحله دانش‌پژوهی و ایده‌آل‌های مد نظر برسند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص جایگاه پژوهش و تأکید ایشان بر حرکت انقلابی در زمینه جنبش علمی، گفت: پژوهش در نیروی پدافند هوایی ارتش به‌ ویژه در مراکز آموزشی و دانشگاهی این نیرو در راستای نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی در حوزه علوم پدافندی بسیار مطلوب است و قدم‌های روبه جلویی هم در این زمینه برداشته شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: پژوهش باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه علمی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.